• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Seriös handlare i Norra tyskland???

F

F.d. 50067

Guest
Hej !

Jag har en Hymer B524 pg av denna handlare ,***** Wohnmobil Centrum Glinde ***** In der nähe von Hamburg,är det någon som känner till firman?

Får man ingen garanti när man köper en 12 år gammal bil av Handlare i Tyskland?

Han sa att garantin bara gäller i tyskland !!

Hur bra funkar en hymer b524 på vintern ( Vinter=svensk vinter på västkusten)

Göran

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Seriös handlare i Norra tyskland???

Ta steget från intresserad till medlem så får du mer hjälp....

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ta steget från intresserad till medlem så får du mer hjälp....
Jag hoppas verkligen att medlem eller intresserad inte spelar någon roll. Det är klart man skall hjälpa till om man kan.
Det pratas ju så mycket om ”en sketen hundring” hela tiden så att den inte råkar vara inbetald skall väl inte påverka oss. Eller?:wideeyed:

Hej !
…..Får man ingen garanti när man köper en 12 år gammal bil av Handlare i Tyskland?
Han sa att garantin bara gäller i tyskland !!.....
Om nu handlaren sa att det finns garanti men att den bara gäller i Tyskland så har du ju garanti.

Sen att du måste åka till handlaren som då befinner sig i Tyskland för att få eventuella garantifel åtgärdade är ju egentligen inte så konstigt. Speciellt inte på en så "gammal" bil där marginalerna kanske inte är så stora.
Att man måste ta sig till säljaren för att få garantifel åtgärdade gäller ju trots allt det mesta man köper.

Eventuella problem med garantin är en sak att fundera igenom ordentligt innan man importerar sin egen bil. Själv försöker jag pruta lite mer på priset istället med argumentet att handlaren slipper stå för alla former av garantier.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Blir det större fel så kan det bli så att du får åka till handlaren. Men oftast så är det små enkla fel som uppstår och då brukar det räcka med ett telefonsamtal så skickar dom delarna.
Prata igenom med handlaren om hur du vill ha det så brukar det inte vara några problem. Förmodligen gör du en slant på egen import och då kan det även vara smidigast att skaffa den ev. reservdelen själv.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

När jag köpte en 7 år begagnad Hymer i Tyskland så friskrev sig säljaren helt från garantiåtaganden. Exportaffär med större prutmån var svaret.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Hej !

Jag har en Hymer B524 pg av denna handlare ,***** Wohnmobil Centrum Glinde ***** In der nähe von Hamburg,är det någon som känner till firman?

Får man ingen garanti när man köper en 12 år gammal bil av Handlare i Tyskland?

Vad är anledningen till att du fastnat för just den här bilen? Kollar jag blocket så finns 524:eek:r för samma pengar i Sverige = finns ingen anledning att åka till tyskland om du vill ha en sån. Det går att pruta på svenska priser med.
Det bör vara en större prisfördel för att importen ska löna sig alternativt det är en väldigt specifik utrustning man söker.

Toppen