• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sena leveranser

F

F.d. 8631

Guest
Hej!
Har någon annan än vi problem med leveransen av husbilsköpet?
Vi skrev köpeavtal i november 2009. Hade önskemål om att få husbilen i april, men en tillverkning låg i maj så det var inget att knysta om. Men ännu idag vet inte Forsberg när vår nya Hobby kommer. Jag har ringt flera gånger och det känns naturligtvis tjatigt så därför "slänger" jag in en fråga här. Är det fler som har leveransproblem??

Glad Midsommar önskar barbro TaraMo:wideeyed:

F

F.d. 7502

Guest
HB-landet

Fick min plåtlåda Knaus Boxstar i utlovad tid i fredags trots att jag var väldigt sen i beslutet, Jonas där har hållit mig informerad under tiden, bratwurstarna har byggt, så nu är det utrustningsvecka med lite justeringar, provboende under midsommar och sedan rullar "Lillknaus" ut för sem.

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024
Sv: Sena leveranser

Var så säker på det, vi beställde vår Kabe 23 okt 09 leverans vecka 9 Nehej sedan Maj nehej inte det heller, När då undrar vi skriver ringer skriker! men inget svar från fabrik eller någon annanstans,:mad: Ärligt talat så vet vi inte när bilfan kommer och skulle den komma så är det en gammal modell nu.
Var mycket irriterande kräv kompensation inte några tusenlappar snarare 50000 kr i pengar eller prylar till bilen

F

F.d. 8036

Guest

Beställde vår 880 i september förra året och då blev det sagt vecka 20.

Nu kom den vecka 21, en knapp vecka för sent men jag har då inte haft några problem att få svar på mina frågor.

Det är naturligtvis återförsäljaren som ska ta reda på vad som händer eller i ditt fall vad som inte händer tydligen. Speciellt som det ligger över 3 månader efter det datum som säljaren lovat. Man kan ju undra om han verkligen kollat eller bara satt någonting för att hålla dig glad.

Min säljare ringde fabriken och kollade upp vad som gällde den dag vi skrev kontraktet.

Skipper

F

F.d. 8036

Guest

Hmmmm, något har tydligen gått alldeles galet men någon form av besked borde du ju naturligtvis ha fått.
Kan bara beklaga.

Skipper

F

F.d. 8631

Guest

Stort tack för kommentarer och engagemang. Tydligen händer det att leveranserna blir försenade. Lite respons från säljaren önskar man hur som helst. Forsbergs upplever jag som att de har god service för övrigt. Men i det här fallet brister det.
Tack igen för alla kommentarer!!

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det är tydligen så att den som köper ny husbil skall kräva ett tillägg i kontraktet: "Leverans på utsatt tid villkor för ordens giltighet".
:cool:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Visby!
Kabe är ju inte så stort, tror att jag läste i någon lokaltidning för ett tag sedan att de tillverkar ca 20 husbilar per månad just nu.
Enligt din order med företaget som sålt bilen till dej, borde du ha en specifikation med benämning på vad din bil heter. Med hjälp av den borde du kunna spåra var bilen befinner sig i produktionsledet.
Om du inte har varit i kontakt med produktionschefen, kanske det är en bra början, och sedan har du ju VD Alf Ekström, som ofta syns i tidningarna när det är något om Kabe som skrivs.(ofta med hur bra Kabe är som tillverkare)

Lite tankar kring dina problem.

Trevlig midsommar & lycka till//Tommy

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Stämmer nog det du säger, men Kabe vägrar att tala med oss utan skickar vidare till handlaren han :(vet inget

F

F.d. 25098

Guest

Hej.

När jag fick min Adriatik 2008 ringde min återförsäljare (Provia Helsingborg) och undrade om jag kunde hämta den tidigare än avtalat.

Verkar inte vara så längre.

Peter.

Toppen