• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sen semester

F

F.d. 7597

Guest
Hej alla husbilsåkare, nu har vi kommit hem efter en fantastisk resa efter vildmarksvägen. Vilka vyer och vilka fantastiska människor vi har träffat. Det kommer att ta ett tag innan allt man sett och upplevt har sjunkit in. Tillbringade sista natten på väh hem i Bollnäs, där det var festligt värre. Dom hade nått som kallas ljuskvällen, så det var marshaller överallt, runt sjöarna Varpen o Vågen lyste det så otroligt vackert. Sen avslutades kvällen med ett stort fyrverkeri. Verkligen något att rekomendera. Dessutom har ju nya campingen på Långnäs i Bollnäs öppnat, och det är en mycket fin camping som ligger mitt i stan mitt emellan dom båda sjöarna. Massor av fisk finns det också. Kan varmt rekomenderas. Mvh Ulla o Roland :rolleyes:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Sen semester

Hej Ulla och Roland, Vildmarksvägen är fantastisk, åkte den själv för många år sedan, var så fint att jag har funderat många gånger på att åka den igen, blir nog av nästa år,
Vilken tur att ni dels stannade i Bollnäs, dels att “Lyskväll” har spridit sig dit så ni fick uppleva den,
Lyskväll har funnits i Hälsingland, framför allt i och vid kusten i säkert 15 - 20 års tid, började i Enånger (ligger straxt söder om Hudiksvall, info till alla söder om Uppsala) ;) med att en man (Hjalmar Åker) från Enånger var över till Finland och fick uppleva detta, tyckte det var så fint att han övertalade Båtklubben och alla skärgårdsboende i Enånger att köpa marschaller samt att tända dem i skymningen en viss sensommar kväll, överallt, i sommarstugor, bryggor, på stranden, på kobbar och skär runt hela Enångersfjärden brann det marschaller, Det var ruskigt mäktigt när mörkret sänkte sig,
Sedan har det bara spridit sig som ringar på vattnet både norr och söder om Enånger, tydligen även inåt landet.
Till exempel i Hudiksvall, längs efter hela kajen och runt Kastellholmen men en meters lucka brinner det marschaller på kvällen, men det är ändock mäktigast ute vid kusten där inte stadens ljus lyser upp.
Hälsningar från Glada Hudik och Lennart HBK/ 651

Toppen