• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semestertips

Diesel 45

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2014
Medlemskap
2024
Hej
Jag är ny medlem sedan i dag och vill hälsa till alla medlemmar.
Har arbetat med dieselmotorer hela mitt liv. Modell större som Mitsubishi, Cat och John deere.
Har beställt en ny husbil för leverans i April 08 från Codat husbilar.
Det blev en Pilot Reference P-720 TJ. Bytte in min Burster A-574 från 2005.
Tröttnade på alkoven som ingen använde nu när ungarna inte följer med.
Burstner bilen var utrustad med 146 Hk motorn och den nya bilen har 160 hk.
Gillar inte att bli frånåkt i backarna vid Kassel.
Vill ge ett tips om en kul semester vi gjort nu 3 år i rad.
Vi har hyrt en båt och åkt en vecka på Franska floder och kanaler. Husbilen står under denna vecka på en inhägnad parkering. Ett par kompisar möter upp så vi är 2 par som kör och slussar båten i en vecka. Detta är helmysigt och avstessande avkoppling.
Jag får alla papper som behövs när jag hyr båten, kanalcertifikat, anvisningar och slussavgifter ingår i hyran.
Vår hund är med och hon älskar att komma till nya platser med både husbil och båt.
Finns det någon som vill koppla av från vägarna och uppleva något annorlunda är det bara att höra av sig på detta forum. PS det är inga köer vid slussarna i Frankrike som det brukar bli i England vid semestertider.
Hälsningar
Owe

F

F.d. 14038

Guest
Sv: Semestertips

Hejsan! vet inte om det är rätt det jag gör nu men jag försöker ändå. Sitter här och läser alla fantastiska reseberättelser som finns inlagda på forummet reseberättelser och blir alldeles lyrisk. jag skriver ut allihop för att ha som kvällsläsning under den kommande mörka årstid som nu kommit.

Samtidigt så kan jag drömma mig bort till kommande resor när det åter blir ljust och varmt ute.

Skriv bara inte för många berättelser för det blir både dyrt och tidskrävande, risken finns att jag inte hinner läsa alla underbara berättelser.

Hälsningar från laika allias Johnny OBS INTE HAN I FRÄKISEN.

Toppen