• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SEMESTERBILDER

F

F.d. 12156

Guest
Eftersom vi alla längtar till sommaren så kanske någon har nåt skojigt sommarminne att dela med sig av .bara för att längtan inte ska bli för stor så kan vi kaske utbyta lite sommarminnen kanske någon har något ni vill dela med er av: Detta är iallafall vi en sommar för några år sedan på en camping på öland 2002 -2003 tror jag det var 2 gånger på en vecka .......håll till godo att minnas vi är den röda kaben

Bilagor

• P1010001.JPG
    P1010001.JPG
    337,8 KB · Visningar: 4
  • P1010013.JPG
    P1010013.JPG
    285,1 KB · Visningar: 15
F

F.d. 14924

Guest
Sv: SEMESTERBILDER

Hmm...mitt semesterminne från förra sommaren är första semestern med husbilen. Den hamna ju tämligen omgående hos räddningstjänsten i Geilo efter kamremsbrott . Regnet öste ner o ingen verkstad inom rimligt avstånd. Efter 2 dygns regnande på räddningstjänstens bakgård gav vi upp.

Visa bilaga 13995

Åkte tåg o buss hem. Husbilen bogserades till Sverige men de TAPPA husbilen och nya skador åsamkades.:mad:

Första anhalt Karlstd där motorn reparerades . Fick ännu tunnare plånbok men en nyrenoverad motor.:cool: Hämta upp bilen i Sept. och körde den till nästa verkstad för "tappskadorna" . Där står den fortfarande .

Nu ser jag iaf fram mot sommaren och förhoppningsvis lite bättre flyt med husbilen. :twitcy:

Undra på att man blir matt..!;)

/ Mattematt

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest

Regn, grått och tråkigt, en tråd rikltigt i min smak. Varför ska man vara glad och positiv när man inte behöver :)

Eftersom vi bara hade riktigt klart väder 4 av 38 resdagar i somras så bidrar jag med några kort från staden Schweich efter Mosel runt kl 19 den 19 juli 2009. Det värsta sommaroväder som jag har varit med om.

Det gick på ett kick från sol till full storm och isbitar - inte hagel - stora som golfbollar som slog mot taket. Det ser numera ut som om någon gått fram med kulhammare över det. Tack och lov så gick det inte hål någonstans.

Efter någon minut så var det över och solen började skina.

Sista kortet är taget ca 5 minuter efter att ovädret slutat och visar isklumparna i jämförelse med ett 30-pack Pall Mall.

//Roger

F

F.d. 12156

Guest

Hej Mattematt jag tyckte att vi hade taskig semester , får ju erkänna att vår var ganska bra jämte din:wub:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Usch vilka regnbilder, hoppas man slipper ta sådana denna sommaren.......

Här är några bilder från när vi åkte vildmarksvägen i somras. Sol, lagom varmt och ett helt underbart vackert sommarsverige....:)

Bilagor

• 105.JPG
    105.JPG
    2 MB · Visningar: 4
  • 127.JPG
    127.JPG
    2,5 MB · Visningar: 4
  • 149.JPG
    149.JPG
    1,5 MB · Visningar: 1
  • 055.JPG
    055.JPG
    2 MB · Visningar: 6
F

F.d. 1082

Guest

Regn, grått och tråkigt, en tråd rikltigt i min smak. Varför ska man vara glad och positiv när man inte behöver :)

Eftersom vi bara hade riktigt klart väder 4 av 38 resdagar i somras så bidrar jag med några kort från staden Schweich efter Mosel runt kl 19 den 19 juli 2009. Det värsta sommaroväder som jag har varit med om.

Jaadu Roger.
Man kan börja undra om du verkligen kan se in i framtiden?

:spinny::spinny::rolleyes::rolleyes:

Lennart :):)

F

F.d. 7569

Guest

Jäklar!
Hade jag skrivit fel där också (andra stället var "På spåret"). Ska naturligtvis vara 19 juli 2008.

Men det blir säkert samma "skitväder" i sommar då semesterresan kommer att leda oss till Tyskland, Österrike, Italien, Kroatien, Tjeckien... Regn, regn, regn och säkert några åsk-, regn- och i värsta fall snöoväder.

Finns som sagt ingen anledning att vara positiv när man inte behöver :)

//Roger

F

F.d. 3778

Guest

Detta är visserligen inte från någon husbilsresa, men i allafall.
Vi tog en cykeltur på 130 mil medan våra barn lånade husbilen.
Eftersom vi är lata så letar vi alltid cykelvägar där vi slipper backar.
Så här såg det en dag ut när vi försökte undvika backar, plötsligt
tog cykelvägen slut pga översvämmning det fanns inga möjligheter
att kunna forsätta på den tänkta vägen. Det var bara att "ta cykeln
i vacker hand" och promenera backen upp i ca 30 minuter. Totalt
blev det en omväg på nästan en mil.

080717 Staubing - Eining CIMG0320.JPG

080717 Staubing - Eining CIMG0321.JPG

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Vi kommer inte att glömma midsommarafton 2008!!!

Istället för att börja en sakta färd från Lido di Jesolo mot Spanien så fick bärgaren komma och hämta oss på campingen... trasig vattenpump!!! på en ett år "gammal" bil...:mad:

Åtta timmar tillbringade vi på en parkering utanför Fiatverkstaden, fyra vuxna och åtta barn. Det var en jättevarm dag, drygt 30 gr varmt i skuggan.

En vecka fick vi tillbringa på hotell med hyrbil innan husbilen var lagad och då var hela vår reseplanering spolierad så det fick bli en vecka extra i Italien och sen sakta norrut igen.

Tur att vi hade Fiat assistansförsäkring som ordnade allt från hyrbil till hotell och vi behövde inte lägga ut en enda euro.

Förhoppningsvis får vi ett bättre midsommarfirande 2009!:)

//Kicki

Bilagor

• Bärgning.jpg
    Bärgning.jpg
    302,5 KB · Visningar: 1
  • Midsommarfirande.jpg
    Midsommarfirande.jpg
    249,4 KB · Visningar: 2
F

F.d. 52938

Guest

Hej på er!

Visar några bilder från vår semester 2008 bla Krk Kroatien:):)

Så ska man ha det!

Mvh FraMia1014

Bilagor

• Europa runt med Husbilen 2008 095.jpg
    Europa runt med Husbilen 2008 095.jpg
    826,2 KB · Visningar: 12
  • Europa runt med Husbilen 2008 094.jpg
    Europa runt med Husbilen 2008 094.jpg
    1,1 MB · Visningar: 6

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

En underbar början på vår utlandssemester 2008 då vi befann oss i Moseldalen. Därefter blev det Italien och Gardasjön och var ska man avsluta sin semester om inte hos Calle.

Bilagor

• sem 2008 024.jpg
    sem 2008 024.jpg
    197,9 KB · Visningar: 1
  • sem 2008 040.jpg
    sem 2008 040.jpg
    202,8 KB · Visningar: 2
  • Garda4.jpg
    Garda4.jpg
    200 KB · Visningar: 1
  • sem 2008 047.jpg
    sem 2008 047.jpg