• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Semester

F

F.d. 29942

Guest
I morgon Lördag börjar vår sena semester, husbilen styr mot GBG där vårt barnbarn ska döpas på Söndag, sen tänkte vi åka vidare kustvägen ner mot Skåne, är det någon här inne på Klubben som kan tipsa om bra ställplatser efter vägen.
Eftersom jag är medvetslös innan jag fått i mej mitt morgonkaffe skulle jag vilja stå så att jag bara kan öppna dörren och släppa ut hunden så han kan lätta på trycket. Det ska bli skönt att åka iväg, det är vår första semester i husbilen, så vi får se hur det går.

Ha en skön husbilshöst alla Klubbmedlemmar!

Kram Plingis! :dog:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Semester

Hej Plingis,
skoj med barnbarn o barndop...
Vi får träffa vårt nya barnbarn i Lund först imorgon. Inget är som väntans tider.

Till er semestertur neråt Skåne kan jag rek. några platser räknat norrifrån.

Norrebrohamn vid Torekov
Ranarps strand (Vistorp) lite söderut
Vejbystrand
Svanshall
Höganäs
Domsten
Rydebäck/Fortuna
Und so weiter....

Huruvida du kan släppa vovven lös låter jag dig avgöra....
Kolla platserna i ställplatslistan.

Trevlig tur:)

ChristerP

F

F.d. 29942

Guest

Hej och tack Christer för svaret!
Barnbarn är helt underbara, är mormor till 3 stycken och Farmor till den här lilla nykomlingen.
Ska kolla ställplatserna som du rekomenderade.
Ha en skön höst med husbilen och ha det så mysigt med barnbarnet i morgon!

Ha dé Plingis :bye:

F

F.d. 53012

Guest

Lycka till men se upp med hulliganer i GBG som vår kära broder fick påhällsning med färgburkarna.

F

F.d. 29942

Guest

Men jag skrev väl inte att han släpps lös utan min kontroll, jag skrev att han skulle lätta på trycket, men så fort man blandar in hundarna så blir det genast mothugg, fan så trött på det. Min hund är aldrig lös, men får lätta på trycket efter att jag har kollat läget.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det betyder alltså att du går ut med hunden i koppel så att den får "lätta på trycket"?
Jag har själv hund som blivit påhoppad några gånger av lösspringande hundar och är innerligt trött på alla som tror sig ha kontroll på hunden med hjälp av rösten, eller bara släpper ut den ändå så att den skall få rasta av sig på egen hand. :confused:

F

F.d. 29942

Guest

Ja det betyder det, men nu va ju inte min fråga att diskutera hundar utan om någon visste om några fina ställplatser efter vägen, men du kanske missuppfattade det :wall:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

I morgon Lördag börjar vår sena semester, husbilen styr mot GBG där vårt barnbarn ska döpas på Söndag, sen tänkte vi åka vidare kustvägen ner mot Skåne, är det någon här inne på Klubben som kan tipsa om bra ställplatser efter vägen.
Eftersom jag är medvetslös innan jag fått i mej mitt morgonkaffe skulle jag vilja stå så att jag bara kan öppna dörren och släppa ut hunden så han kan lätta på trycket. Det ska bli skönt att åka iväg, det är vår första semester i husbilen, så vi får se hur det går.

:wideeyed:

F

F.d. 25189

Guest

Om du läser ditt eget inlägg så har du skrivit det precis som folk uppfattar det ! Att du vill kunna öppna dörren och bara släppa ut hunden så den får lätta på trycket ! Så jag förstår inte varför du blir så upprörd men jag förstår varför dom ifrågasätter dig !
Har själv hund och självklart kopplad.
mvh:liaking™

Toppen