• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Semester

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026
Körde från Karlskrona i måndags (8/6) och har nu kommit till en camping mellan Härnösand o Örnsköldsvik en F-camping. Men vi har inte mött en enda HBK:are varken idag eller igår, finns det inga ute här uppe??
Mvh Ingmarie

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026
Sv: Semester

Har idag sett 1 HBK:are utanför Örnsköldsvik. Är nu på ställplats Järnäs några mil innan Umeå och här ska gubben o jag fira min födelsedag idag.
Mvh Ingmarie

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Har nu kommit till Jokkmokk, ligger på ställplatsen som ligger 6 km N om, det verka som om inte campingarna här i norr inte öppnat än. Har inte mött några HBK:are idag heller
MVH Ingmarie o Bernt

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Kollade i campingtidningen och i den stod det att det öppnade 20 juni
¨Mvh Ingmarie
Hade fel det är full sevice den 20 juni.

Senast ändrad:

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Hej, har nu stannat intill Piteälven, ska försöka fiska lite om det bara sluta regnar. Idag såg vi en HBK:are när vi kom ut från museet i Jokkmokk, men vi såg inte till någon i bilen.
// Ingmarie o Bernt

F

F.d. 6081

Guest

Körde från Karlskrona i måndags (8/6) och har nu kommit till en camping mellan Härnösand o Örnsköldsvik en F-camping. Men vi har inte mött en enda HBK:are varken idag eller igår, finns det inga ute här uppe??
Mvh Ingmarie

HA-HA.
Det var nog er jag såg i måndags på infartsleden ut från staun.
Själv körde jag en stor röd turistbuss i mot Centralen.

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Hej, tror inte det vi bor utanför Jämjö och körde därifrån vid middagstid
Mvh Ingmarie o Bernt
Mot Kalmar

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6081

Guest

oki. en miss där kanske. Ja Jämjö är mina hemtrakter. Bor numera i Eringsboda. Har bott i Jämjö ca 20år.+ Torhamn

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Nu har vi kommit till Vilhelmina, och tror det eller inte men HBK:aren vi såg i Jokkmokk står precis intill oss nu.
Ska stanna här ett par dagar sen ska vi köra Vildmarksvägen. Vädret är inte det bästa mulet o lite kallt, men vi såg solen på fm idag.:yes::yes:
Mvh Ingmarie o Bernt

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej Ingmarie vi skall till Kiruna nu i Juli hur har vägen varit till Jokkmokk jag tänker på vägbyggen och dåliga vägar skall åka E-4an:music-icon:
Tror du vet tacksam för svar.
2179Drutten

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Vi är nu inne på vår andra och sista semesterveckan och befinner oss på den näst sydligaste spetsen av Sveriges avlånga land, nämligen utanför Löderup i Skåne (bara Smygehuk ligger lite längre söder ut)!!

Helt fantastiska dagar har det varit sedan onsdagen 10/6 och också vädret, "bara" två dagars regn, annars blåser det mycket i Skåne men solen har varit framme väldigt mycket, tack!! Först överraskningen med att bara dyka upp på spontanträffen vid Ranarps strand - värt hela resan :) Sedan övernattning vid Snogeholms FC-camping (inte långt från Veberöd) och glädjen över att det stod en annan HBKare där, 1992 - Maria och Göran från Ystad som vi pratade mycket med idag hela fm (så vi höll aldrig på att komma iväg:)). Tack för att vi lärt känna er.

Slutligen grädde på moset, ett besök hos Mikael och Annikka i Löderup. Tack för sommarens godaste jordgubbsmarängtårta och att få se ert fina hus och trädgård.

Nu står vi vid havet och njuter av en fin kväll. Vi tar nog med oss lite sand i en burk så vi kan minnas en härlig semester!!

fru och herr hianders/Inger och Hasse & Grabbarna

F

F.d. 17469

Guest

Har i dag varit en tur till Arvika tur och retur och mött ca 28 hus bilar på 50 mil inte en endaste HBKare???????

Ann-Britt 216

HBK Medlem (P)
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2025

Vi har varit ute ett tag och inte sett så många HBK:are. Är det så att ni åker bara på stora vägar. Ni kanske tar in på campingar o ställeplatser.
Vi åker mestadels på små vägar o fripakerar eller fricampar. Hoppas vi ses på de små vägarna.
:mcride::music-icon::music-icon::yes:
Ulf o Ann-Britt

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Tack Maja det var roligt att träffa dig här.
Igår kväll hade vi en trevlig kväll ihop med Michael o Marianne HBK 788.
Idag skiner solen men lite kalla vindar. Och om vägarna så har det i stort sett varit bra både E:4 an och E 45, det var ett vägarbete strax norr om Vilhelmina ca 13 km långt.
Idag ska vi ligga still här. Vi ska tvätta och sen går en runda o kolla lite i byn.
Mvh Ingmarie o Bernt

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

vi vil også sige tak til Ingmarie og Bernt for en trevlig kväll
tak for mange tips om fine pladser at stå på .
håber at træffe jer igen fremover. vi kommer helt sikkert til den fine plads ved Ystad
det er jo nær hvor vi bor i København
idag skal vi se lidt på Vilhelmina og derefter kører vi lidt længere sydover
hilsen Michael og Marianne

H

hianders

Guest

Eftersom vi idag 16 juni lämnar Skåne och vänder nosen norrut så tackar vi för fint väder och ett trevligt landskap. Innan vi lämnar måste vi ju bara fylla på gasol i Åhus eftersom vi kör igenom denna plats nu.

fru och herr hianders/Inger & Hasse & Grabbarna Grus

Toppen