• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SEMESTER ???????????

F

F.d. 55256

Guest
Har läst olika inlägg på sajten med stigande intresse. Här har varit frågor och diskussioner om mycket runt husbilslivet. Först vill jag poängtera att jag anser helt och fullt att var och en gör som de vill vad gäller utrustning och prylar, har inga synpunkter på detta.
Många här har lång och gedigen vana och kunskap om att vara på resande fot med husbil. Vi har bara 4 år med husbil men har varit ute ganska mycket både
på längre och kortare resor. Vad som fått mej att fundera lite är diskussionerna om följande:
Moped/scooter, elverk, mikrovågsugn, förtält, tvättmaskin, parabolantenn/tv,
grillar, komradio,samt andra mer eller "oundgängliga" prylar.
Är det verkligen semester att göra sig beroende av alla dessa prylar ?
För vår del har vi varsin cykel, mobiltelefon, enkel digitalkamera, bärbar dator, varsin utestol, ett bord. Därutöver naturligtvis kläder för olika väder och mat och övrigt som behövs för personlig hygien och välbefinnande.
Vi ligger på camping så lite som möjligt och duschar i bilen, går på toa ungefär som hemma.
Datorn används mest för att skriva dagbok och spara foto i samt har ett tvkort så det går att nödtorftigt kolla väder och nyheter. Vi tycker att semester är ett sätt att bryta vardagen och leva ett lite enklare och kravlösare liv än det vardagliga. Ju mindre prylar och manicker man har med sig desto mindre bekymmer bör få på sin lediga tid. Ska bli roligt att få synpunkter på detta.
Med bästa husbilshälsningar
Ove.G

Toppen