• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Selfie

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Ja man skall nog passa sig fick detta brev från Dortmund på svenska :)

Bilagor

• IMG_5005.JPG
    IMG_5005.JPG
    2,1 MB · Visningar: 92
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Selfie

Grattis!! :(

Jag gillar den kaxiga, svepande och lite dryga formuleringen som ingår i standardtexten:
"I händelse av att en mätapparat har använts för att fastställa överträdelsen, bekräftas att denna var kalibrerad"

Lite som att:
"I händelse av att du är osäker på om du skyldig till överträdelsen eventuellt angiven ovan, bekräftas att du är skyldig"

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Fantastiskt att du fick ett brev skrivet på svenska.

När jag för några år sedan råkade köra för fort med en hyrbil på Fuerteventura, fick jag efter ett halvår ett brev på spanska.

Detta brev var så krångligt formulerat att två personer med spanska som modersmål (en kanarier och en chilenska), båda anställda inom det svenska rättsväsendet, inte kunde tillgodogöra sig hela innehållet.

Dessutom fanns inte några bankuppgifter eller liknande, utan beloppet skulle betalas på en angiven polisstation Las Palmas på Grand Canaria!

Jag skulle få 30 % rabatt på beloppet (100 €) om jag betalade inom 14 dagar, och samtidigt avsade mig rätten att överklaga.

Inköp av check och porto för ett rekommenderat brev till Las Palmas översteg vida de ca 300 kronor jag fick i rabatt.

Dock: Jag har gott samvete, och jag får fortsatt hyra bil av Carmen.

Pålle

Senast ändrad:

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Kan ju knappast vara så att man bemödar sig att översätta all denna text för just mig. Så frågan är om man inte skärpt policyn mot utländska fartsyndare.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Sverige skicka<r ju också sina böter till Tyskland. Även Trängselskatt får dom betala. Vet många< som får en faktura om 9 Kronor när dom åker från Stenabåten och mot E6/Oslo. Likaså när dom kommer söderifrån och fortsätter mot Oslo måste dom betala.

Toppen