• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Segt!!

F

F.d. 3088

Guest
Hej

Lite segt här idag inget att skriva om :confused:
Testar detta

Någon som såg uppdrag granskning igår, handlade om ny väg runt Stockholm.
Jag reagerade på att konsultfirman skulle kolla sig själv:swoon:hur blir resultatet då:confused::confused:
I det programmet sitter ingen säker:cool:
Diskusioner om trafik är alltid intresant, det framkom ju oxå andra siffror om kostnaden
och miljö. milliardtals kronor :wideeyed:

Gurra

F

F.d. 15719

Guest
Sv: Segt!!

Om du menar Förbifart Stockholm så är det ett pinsamt projekt som jag är helt emot!

Ekerö är en alldeles för känslig miljö för denna fruktansvärda exploatering, Mälaren är vår tredje största sjö som förser hela Storstockholm med dricksvatten.

Trafikproppen vid Kungens kurva - Skärholmen kommer INTE att försvinna - tvärtom blir det fler på- och avfarter på en mycket begränsad yta.

Tänk kollektivtrafik nån gång som omväxling!!! Bygg ut snabbspårvagnar, gärna hängande i luften som vi såg i framtidsvyer i vår barndom.

Och förresten - Hur gick det med Hallandsåsen, där har naturen vunnit med en skrällseger! Hur mycket har det projektet kostat hittills? Inte bara i pengar alltså!

Nedrans jag skulle ju inte prata politik här men det var Gurra som började - så det så! Och där fick du svar på din fråga!!!

/elisabeth :wink:

F

F.d. 3088

Guest

onslow
Hä Hä:D
Det är ingen politik vi diskuterar ju, debatter får den som har betalt sköta. men håller med dig till fullo.
Man nämnde orden exploatering, marknadsföring och profiliering i programmet:rolleyes:
Tycker själv bäst om oexploaterad natur där jag kan koppla av:music-icon:

Gurra

F

F.d. 15719

Guest

Och Gurra - om trafikutvecklingen fortsätter på det här viset krävs snart miljöskyddande restriktioner och dessa kommer inte att drabba yrkestrafiken utan den så kallade nöjesbilismen. I klartext husbilar och sånt!

Säger hon som åker gammal V8 och gillar det!!!

/elisabeth :wink:

F

F.d. 3088

Guest

Mina tärningar är vita och hänger i husbilen:D
V8 mullret :D

Gurrra

F

F.d. 4879

Guest

Sen kan man ju fråga sig varför alla måste bo i Stockholm? Vad är det för fel på de delar av Sverige som dom är födda och uppväxta i? Varför har våra barn svårt att få en bostad där dom är födda? Tror nog att problemet är betydligt större än bara trafiken..

Toppen