• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Segt uppför Trollstigen

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
När vi var vid Trollstigen för några veckor sedan kom detta vackra ekipage stånkande uppför backen.
Vi hann tyvärr inte beskåda bilen närmare, när vi kom tillbaka till parkeringen var de borta.
Den var norskregistrerad. Jag har förminskat bilden, men i original kan man se något som liknar vårt posthorn på sidan. Men har inte Norge röda postfordon?

Bilagor

• Trollstigen.jpg
    Trollstigen.jpg
    972,1 KB · Visningar: 84

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Segt uppför Trollstigen

Om jeg ser rett so er dette en buss med høyreratt og inngang på venstre side. Den kan være en gammel svensk, eller fra de britiske øyer. Figuren på siden er ikke et norsk posthorn, hverken nytt eller gammelt.

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Bussen är en Schweitsisk post buss med Marius Subitz motor man anar den lilla
Schwetsiska typiska nummerplåten så små plåtar finns mig veterligt inte i Norge kanske Knut vet. vidare är posthornet den loggan som är officiell idag. Typiskt är även fälgarna som aldrig förekom på våra nordiska fordon

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes for helt spesielle kjøretøy skilt som er noe mindre enn standard i Norge, men selv de er vesentlig større enn de forskiltene som brukes i et par alpe land.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hittade en bild på Wikipedia, visst är det en schweizisk postbuss!

800px-Postauto_oldtimer_Grimsel.jpg

F

F.d. 52979

Guest

:twitcy::twitcy:Vi såg den på parkeringen i Å, Lofoten i juli.

Toppen