Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
"biljett" = böterFärdskrivare?
Hej kära Morelo-ägare och de som vill bli det.
Tyvärr, som ofta är fallet på Internet, skriver alla sina kommentarer, mestadels anonymt, om många ämnen. Ämnet färdskrivare hade inte mer intresse för oss husbilsförare än för oss tillverkare, tills en samvetsgrann polis från Kirchheims motorvägspolis misstänkte att det fanns ett område för handling.
Att vi tillverkare hittills hållit en låg profil beror enbart på att vår förening försöker få ett juridiskt bindande förtydligande, vilket förmodligen tar lite längre tid i den politiska miljön.
Morelo menar att dessa regler endast gäller kommersiella godstransporter. Själv kör jag en 12-tons lastbil utan färdskrivare!
Om en Morelo-förare får en biljett, vänligen meddela oss omedelbart och lämna in en invändning. Vi deltar gärna i den juridiska tvisten.
Så snälla sluta bara med kommentarerna och forskningen. Det här hjälper ingen och gör alla galna.
Njut bättre av stressen innan jul med din familj.
Med vänlig hälsning, Reinhard Löhner