• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Se upp för blocketbedragare

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025
Vi skall byta husbil nu, efter annons i blocket fick vi svar direkt via sms om intresse för bilen , han ville ha information via mail. Vi skickade ett mail till honom, engelsk talande, om att han är välkommen att titta på bilen och diskutera priset.
Idag fick jag ett.svar på mailen, han förklarade att han inte kunde komma personligen, han jobbar som navy sailor.
Han sa att han var nöjd med infon om bilen o priset. Vi skulle göra upp affären via Pay Pal . Vi gogglade på hans namn, fick som tur var svar direkt, han är en blocketbedragare.
Hans mailadr är andersgoth51@hotmail.com
Passa er för såna här skojare.
Berith o Janne

J

Jimbo

Guest
Sv: Se upp för blocketbedragare

Om ni lägger ut er bil på blocket...håll koll!!!

Upptäckte i dag att någon "stulit" mina bilder på min personbil, maskat regnr, lagt ut annonsen i mitt namn 100,000:- under mitt pris och dessutom i en ort 50 mil från mig!

Hoppas ingen fattat tycke för det orimligt billiga priset och betalat in handpenning till den annonsören.

Ja, jag har anmält till Blocket säkerhetscenter men de verkar jobba på lågfart där...iaf just nu =/

/J

I

ingrid-marten

Guest

Hallå där!
Vi känner igen detta mycket väl! Skulle sälja en båt, fick svar från en Andrew Davis.
Han jobbade som navy sailor så han bad oss sätta in pengar på pay pal. Han skulle dessutom sätta in extra pengar ( shippingkostnad): á 8500:- som vi då skulle
skicka till en person i England som skulle sköta om transporten. Kontaktade pay pal
och Forex och de sa: BLUFF & BÅG!!!
Fick skicka alla mail vi fått till deras resp. säkerhetsavdelningar så skulle dom jobba
vidare på detta. Fick mail senare från pay pal att de har mängder av anmälningar
och det är svårt att få tag i dessa personer, de är "undercover" så att säga.
Passa er alltså!!:aja:

F

F.d. 53308

Guest

Dom härjar här i Finland också. Nästan alla som annonserar ut någon form av fordon får samma typ av mail. Läste en lång tråd på ett finskt forum som handlade om just dessa skojare. Höjden var nog när den ev. köparen inte kunde komma personligen för att han just då var på forskningsresa i RYMDEN!!! Alla åsnor går inte på 4 ben :twitcy:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Om ni lägger ut er bil på blocket...håll koll!!!

Upptäckte i dag att någon "stulit" mina bilder på min personbil, maskat regnr, lagt ut annonsen i mitt namn 100,000:- under mitt pris och dessutom i en ort 50 mil från mig!

Hoppas ingen fattat tycke för det orimligt billiga priset och betalat in handpenning till den annonsören.

Ja, jag har anmält till Blocket säkerhetscenter men de verkar jobba på lågfart där...iaf just nu =/

/J

Gör ett "vattenmärke" på bilden med namn eller regnummer, värdelöst för annan än dig/ägaren.

Peter :)

Toppen