• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

"SD-spelare"

H

hianders

Guest
Hej, kan någon tipsa mej om en liten radio som man kan stoppa i ett SD-minne eller USB-pinne i liknande gamla Walkman men med modern teknik. Ett par ordentliga hörlurar ska kunna anslutas.

Hasse

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: "SD-spelare"

Jag vet inte vad du menar med liten radio...för att minimera antalet prylar använder vi
mobilen en HTC HD och appen Tunein som radio med lokala stationer och stationer från hela världen.
Finns en inbyggd radio oxså +Spotify appen.
Har laddat över div musik från datorn via usb mini... fördelen med mobilen är att den stöder blåtand så jag kan sända till andra blåtand enheter.
Vill man lyssna med Blåtand-hörlurar så går det oxså.
Mobilen och hörlurar skall ha stöd för APT-X för god ljudkvalitet med blåtand...
Snart kanske Spotify släpper gratis lyssning via mobilen och då...

Bosse

H

hianders

Guest

Om man söker på världsradio så får man alltid träffar på SANGEAN ATA-404 som är en mycket kompetent radio i nästan alla avseenden. Men....varför finns det inga motsvarigheter till vår bilradio i "världsradioklassen"?
Bilradion vår, har bra mottagare, CD-spelare, SD-card slot och USB och bra ljud.
En ATA-404 med SD och USB är önskemålet.

Hasse

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Om man söker på världsradio så får man alltid träffar på SANGEAN ATA-404 som är en mycket kompetent radio i nästan alla avseenden. Men....varför finns det inga motsvarigheter till vår bilradio i "världsradioklassen"?
Bilradion vår, har bra mottagare, CD-spelare, SD-card slot och USB och bra ljud.
En ATA-404 med SD och USB är önskemålet.

Hasse

Jag funderar på vad fördelen är med en världsradio typ Sangean när man kan lyssna på "kompetent radio" gratis från hela världen på ca 70 000 stationer via mobil, dator eller en liten platta ??
TuneIn: Listen to Online Radio, Music and Talk Stations

Bosse

Toppen