• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SCR's campingkort

F

F.d. 8036

Guest
Har läst att nu ska det omdiskuterade campingkortet bli smartare. Detta framställs som någonting positivt för oss campare men faktum är att det är
till för att hålla reda på vad vi företar oss när vi är ute och reser så man kan bombardera oss med diverse riktad reklam etc.

Jag vill inte bli registrerad med vad jag företar mig i något centralt register hos SCR men vill jag inte det så är jag alltså utestängd från SCR campingar.

F

F.d. 4754

Guest
Sv: SCR's campingkort

Hej Skipper.

Jag har tänkt i samma tankebanor som Dig men jag har inte fått någon reklam så jag är ganska övertygad om att SCR inte säljer sitt adressregister. Jag gillar inte heller att man tvingas in i ett system men man får väl försöka se fördelarna med det.

Jag ser att Du kör motorcykel precis som jag gör och på något vis luskar mc-tidningar och andra ut att man har motorcykel för jag får emellanåt olika erbjudande. Det är inte så mycket, men man kan ju undra hur de kommer över mitt fordonsinnehav. Kan de hämta uppgifterna från vägverket kanske?

Hälsningar
Knausen

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8036

Guest

Jag är nog rätt säker på att det kommer från Vägverket. Fordonsregistret är ju offentligt. Det kunde man ju också se när man köpte den första husbilen. Det ramlade helt plötsligt in reklam från tillverkarna av lätta pransportbilar.

Angående campingkortet får man väl hoppas att uppgifterna behandlas på ett bra sätt. Följande är saxat från SCR's branchtidning Svea.

Kunddatabasen kommer att innehålla
kontaktuppgifter till alla campinggäster
och därmed blir det lättare att förse
kunderna med regelbundna nyhetsbrev
med förmåner, rabatter och speciella
erbjudanden. Informationen kan också
styras utifrån bostadsort, vanor och
intressen, så att det som erbjuds känns
aktuellt och intressant för kunden.
– Det nya systemet blir ett fantastiskt
bra instrument för att nå ut till kunderna,
säger Peter Jansson. Vi kommer att
kunna hålla reda på gästernas speciella
önskemål och intressen samtidigt som
vi kan anpassa våra erbjudanden utifrån
det. Rent teoretiskt kan vi ge alla gäster
som befinner sig i en särskild region tips
på lokala aktiviteter direkt till mobilen.
Kortsystemet öppn ar alltså för
många möjligheter och är också anpassat
för att klara ett system med bonuspoäng.

Unquote

Vad det innebär visar sig väl så småningom men jag tycker inte om att man skriver att man skall kartlägga mina vanor och intressen..

För övrigt kör jag en Vulcan 1600 Classic och helst med kompisar från min klubb Vulcan Riders Sweden.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10115

Guest

SCR är lite av en camping maffia...tyvärr.Jag har varit i kontakt med dom och haft lite synpunkter på bedömmningen av campingplatser och önskade att antalet toaletter och duschar skulle skrivas ut i tidningen för att få en uppfattning om belastningen på servicebyggnadena men det var dom inte intresserade av.För vår del är det servicebyggnadena och skötselen av dessa som avgör om vi kommer tillbaka eller inte.Har det kommit ut en ny tidning som täcker ALLA campingar i sverige än?

F

F.d. 3581

Guest

Hej, aw1973

Nej, tyvärr finns ingen heltäckande campingkatalog i lilla Svedala än.
Intressant att du tog upp frågan nu, för jag har nyligen när F-campingkatalogen kom ut, talat med Ingela Svensson - chefredaktör på tidningen som ger ut F-katalogen, och föreslagit att även resterande delar av campingsverige borde införas i den utmärkta F-katalogen.

Sannolikt ett önsketänkande tyvärr, men har vi inte några statliga organisationer - typ Sveriges Turistråd som borde ordna rättning i leden.

F-katalogen är enkel och användarvänlig, vilket inte SCR-katalogen är. Man använder fortfarande historiska länsbokstäver som sökbegrepp, som inte är sorterade i bokstavsordning. Helt underbart!!!!
ds

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej
Jag håller med föregående talare: SCR's campingkatalog är en katastrof!!
Det är omöjligt att hitta något vettigt i den.
Texten är ihop-pressad och inte särskild överskådlig.
Varje camping måste få större plats, och formatet på katalogen kan med fördel minskas så att man inte behöver leta både i höjdled och sidled efter önskad camping.

Och dessutom finns inte ett ord om huruvida det finns särskilda husbilsplatser att tillgå på campingen.
Det är ju en del campingar som inrättat såna, vilket är jättebra!!! Vi behöver ju inte så stor plats, men gärna på grus eller asfalt, åtminstone på våren när man riskerar att köra fast i leran.

Är det förresten fler än jag som upplever att "pärmen" på nämda katalog alltid lossnar någon gång i mitten av Juni??

MvH
Karianne

F

F.d. 6238

Guest

Snarare i början på Juni för att vara noggrann så brukar våran gå sönder den 6 juni kl. 12:04. Nej, detta är Aprillo.
Jag har samma uppfattning som Dig Karianne. Upplever den som svårläst och "sladdrig".
Hls Kurt.

F

F.d. 17034

Guest

Hej !
Tack Inge för upplysningen om gratis vägassistance , skall prova detta men har
mina misstankar att vår bil är för gammal (16 år) . Men värt ett försök stod inga
begränsnigar på deras hemsida .
//Bosse L

Toppen