• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Scooter.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Vi tänker köpa en scooter att ha med i HB'n, vad ska vi köpa, tips mm, mottages tacksamt.

Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Scooter.

Kan rekommendera Honda Vision - en äkta Honda. Har haft den med oss till Portugal nu i vår och den har fungerat perfekt. Med en box där bak som lite stöd för passageraren och med plats för att ta med sig varorna hem. Ytterligare en fördel är att hjälmarna får plats under dynan och i boxen i där bak. Du får gärna slå en signal.

F

F.d. 25291

Guest

Hej. Vi åker omkring med scooter i stället för elcyklarna och det känns helt perfekt.
Det finns dock ett par saker att tänka på.

1. Skall den stå i garaget, så kolla noga höjden i förhållande till luckan.
(Jag måste dra ihop framfjädringen för att få plats.)
2. Med scooter, ramp och en gigg den står i, ligger vi farligt nära max på bakaxeln. (2400kg) Då är allt annat som går att ha inne i bilen framflyttat.

uno

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Har haft scooter med oss i många år helt perfekt lätt att följa med i trafikrytmen. Blir inte många mil per år men skönt att kunna dra iväg om man vill.

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej, är du på årsmötet i så fall kan komma förbi vår bil, vi står nära toan Carthago med nr 6751 du kan komma förbi och titta på vår lösning med skotern.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Hej, är du på årsmötet i så fall kan komma förbi vår bil, vi står nära toan Carthago med nr 6751 du kan komma förbi och titta på vår lösning med skotern.

Jag tackar för inbjudan men vi är tyvärr inte på årsmötet.
Hade nog varit en bra plats att titta på olika scooters.

Med vänlig hälsning,

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Har du mc-kort så ska du absolut köpa en 125:a eller 150 cc , istället för en EU moped.
Det är mycket billigare med mc försäkring.
Sen är det lättare att följa med i trafikrytmen.
Nackdelen med mc är väl att den blir lite tyngre.
Vi har haft en 150cc kymco förut , men vi har planer på att köpa en 150cc Honda SW.

/sten-Åke

Toppen