• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Scooter pris, är det bluff?

M

Matts Torebring

Guest
Pris 10 000 kr
Mätarställning: 0 mil
Färg: röd
Typ: Touring/Landsväg
Rea sista i lager Bästa pendel och transportfordon YIYING 150 cc är en scooter med Topp kvalitet tillverkat av kinas bästa scooter tillverkare gott om benutrymme . Bra plats för passagerare och utmärkta packmöjligheter. Låsbart handskfack och stort utrymme under sitsen. Den har aluminiumfälgar och ett 13 tums hjul fram vilket ger en skönare körkänsla. Billig i skatt och försäkring. Maxlast 182 kg tank volym 6 L 11 hk hastighet ca100eller 110km varvräknare finns i svart och röd.

Säljaren, Salles Import, Norrköping, säger att om du kan bevisa, att Yamaha är bättre får du pengarna tillbaka. Verkar nästan vara för billigt för att vara sant? Min idé är att ta den med ut i Europa för att kunna se och upptäcka mera.

Ge mig råd på vägen…

Bilagor

• 0684236495.jpg
    0684236495.jpg
    59,6 KB · Visningar: 14
Senast redigerad av en moderator:

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: Scooter pris, är det bluff?

Priset stämmer nog.

Frågan är väl om det finns några som helst reservdelar att få tag på.
Om man kan leva med lite skruvandes så är den säkert väldigt prisvärd.

F

F.d. 53012

Guest

Priset stämmer nog.

Frågan är väl om det finns några som helst reservdelar att få tag på.
Om man kan leva med lite skruvandes så är den säkert väldigt prisvärd.
Håller med, det är nog bara att slänga vid första fel eller köpa reservdelar av Salle för att se vad dom kostar eller om det över huvudtaget finns att få tag i. Tydligen kostar dom inte mer än runt 6.500:- för importören så bra vinst ändå. Har en bekant som köpte hjälmar integral från Kina styckpris 120:- butikspris 700:- så det är nog detta som håller mycket av handeln i Sverige rullande. Problemet var at det bara kunde beställas conteinervis (2000st) så stora kvantiteter ger låga priser och omänskliga arbetsvillkor och inte sällan utfört av fångar. Rekommendation köp ser mycket fin ut design mässigt.

F

F.d. 14087

Guest

Jag var också på väg att köpa en kines. Men läste lite på nätet om problem med reservdelar och dålig kvalitet. Är nu lycklig ägare till en Piaggio Skipper 125. Den går bra med mig och frugan på.

F

F.d. 5798

Guest

Yamaha kanske inte är bättre kvalitetsmässigt(svårt att tro det) men andrahandsvärdet lär ju vara det.
Plånboken bestämmer.

F

F.d. 50080

Guest

Sedan kravet på "riktigt" körkort infördes för EU moppe så har den marknaden svalnat betydligt! Det borde vara lätt att hitta en fin kvalitetsmoppe billigt idag! Vi har två Peugeot Ludix, enkel konstruktion och lätta att justera så de går lagom fort. (Dvs 45 riktiga km/h). :)

Toppen