• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Schweden Edition

framat

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7168
Medlemskap
2025
Vi har varit och tittat på en Hymer (nybil), då är det vissa saker som är "standard" på bilar som tas in till Sverige. Det mesta är vettiga saker, men om jag inte vill ha en TV för 14 tusen eller navigator för närmare 30 tusen vad är alternativet?
Någon som vet om det finns andra skillnader som värmekapacitet eller isolering, sådana saker som kanske inte syns men betyder mycket?
Lars

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Schweden Edition

På "billigare" husbilar man kan ofta välja till isolerade tankar, vattenburet istället för luftburen värme etc. På lite dyrare verkar det ofta inte vara mycket mer än kanske golvmatta och ett klistermärke. Ofta har Tyska bilar ungefär samma utrustning då de flesta köper till "komfortpaket" etc även i Tyskland.

Peter :)

J

Jarn

Guest
Sv: Schweden Edition

Vi har varit och tittat på en Hymer (nybil), då är det vissa saker som är "standard" på bilar som tas in till Sverige. Det mesta är vettiga saker, men om jag inte vill ha en TV för 14 tusen eller navigator för närmare 30 tusen vad är alternativet?
Någon som vet om det finns andra skillnader som värmekapacitet eller isolering, sådana saker som kanske inte syns men betyder mycket?
Lars

När jag skulle handla min nuvarande Hymer var det samma för mig.
Var inte intresserad av deras inbyggda Navi och Multimediapaket och frågade på pris utan. Det ingår i paketet var svaret.
Jag tog då och sammanställde ett ark med en basbil, sedan lade jag till alla tillbehör så det motsvarade "Sweden Edition" plus lite till.
Detta ark använde jag sedan som en offertförfrågan till två svenska handlare och en tysk för att få exakt jämförelse.
Det blev ju förstås då en beställningsbil med sex månaders väntetid men i mitt fall så var det planerat.

Toppen