• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Schlagertävlingen

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025
Jag tycker att en av mina favoriter vann! Den andra var SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA
Vad tycker Ni andra? :music-icon:
BOH HBK681

F

F.d. 15832

Guest
Sv: Schlagertävlingen

Me toooo!
Gillar "Snälla..." bättre, men tror väl att Ernman har större chanser.

Mvh
Rolle

F

F.d. 55288

Guest

Själv tyckte jag inte det var några större höjdare detta år, men Fredrik Kempe är en av mina favoriter så, jo det var nog rätt låt om vann.
Leena

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15874

Guest

jag tycker att dom ska lägga ner detta,har inte sverige något bättre än att någon som står och gal på detta viset, vi kanke skall döpa om det till opera festivalen istället,det är faktiskt en stor besvikelse att en sådan låt..vann.....eller heter det så på operetska?det fann ju många många som var bättre med hästlängder än denna smörja,men som vanligt så komer väl denna galande männska sist i den stora finalen i Moskva............och detta betalar man licens för,nej lägg ner skräpet en gång för alla, och det illa kvickt.

per 891/

Senast redigerad av en moderator:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Bara för att det är en operasångerska som sjunger, så betyder det inte att låten i sig är opera. Vad är det för fel att använda en skolad röst, och skriva en låt som passar för detta. LaVoix kommer aldrig att bli en allsång, för det är inte många som har förmågan att sjunga på det sättet. Det ska bli kul att höra Stollarnas version. Nej, den här typen av musik kommer nog inte fram ur många strupar, men jag tycker det är vackert att lyssna på, till skillnad mot många artister som måste använda elektroniken för att dölja bristerna i den egna rösten.
Calle

F

F.d. 4035

Guest

Håller absolut inte med!!!
Vad hände?
Ska inte en äkta schlager ha en refräng som sätter sig direkt?
Jag är besviken.
Men men, nästa år försöker vi igen.

F

F.d. 15832

Guest

Jag är en inbiten audiofil sen 35 år tillbaka, som även lägger ner mycket energi på ljudanläggningen, där mycket är egna konstruktioner och som ofta sitter i "sweetspoten", där jag med förtjusning lyssnar på många olika stilar, men gärna avstår från mycket av dagens intetsägande slit och släng musik.

Därför var det ett undantag att jag tittade på programmet, eftersom jag i radion hört några smakprov, som väckte mitt intresse och ännu gladare blev jag, att de låtar som gjorde intryck på mig hamnade i topp.

Om de slår internationellt, eller inte, bryr jag mig inte om, huvudsaken är att jag gillar dom och då framför allt, snälla, snälla snälla.

Mvh
Rolle

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej!

Jag tyckte också att låtarna på topp var mycket bra, absolut mina favoriter, allt det andra har jag hört förut. Det är roligt att inte bara de "plagierade" låtarna kommer med. Sedan heter det ju nu mera Melodifestival, vilket är en viss skillnad från förr. Hur hon klarar sig i Moskva kan jag inte uttala mig om, men det är en underbar sång att lyssna på. När det gäller mina licenspengar så vet jag att jag betalar för betydligt sämre program än det här.

Hälsningar Kerstin

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag är en inbiten audiofil sen 35 år tillbaka, som även lägger ner mycket energi på ljudanläggningen, där mycket är egna konstruktioner och som ofta sitter i "sweetspoten", där jag med förtjusning lyssnar på många olika stilar, men gärna avstår från mycket av dagens intetsägande slit och släng musik.

Därför var det ett undantag att jag tittade på programmet, eftersom jag i radion hört några smakprov, som väckte mitt intresse och ännu gladare blev jag, att de låtar som gjorde intryck på mig hamnade i topp.

Om de slår internationellt, eller inte, bryr jag mig inte om, huvudsaken är att jag gillar dom och då framför allt, snälla, snälla snälla.

Mvh
Rolle

Hahaaa! paradigm;
På GÖtteborska; En Ljudbög! ;)
Mycket trevligt intresse, som delas av bl.a. mig. (kanske inte så bögig då;))
Jag bygger allt i högtalare själv, nå'n hobby måste även en "stolle" få hålla på med.

Ang. Låtarna, intressant med förmodligen historiens hitintills bredaste utbud...
Rätt låt vann! Annars hade den inte vunnit, eller hur? *:spinny:*
Efter 10-tal lyssningar börja även Snä..... smälta in, (kanske e jag lite bögig då, då...:eek:)

Detta kanske inte hör hit men.. Jag Ser fram mot Våren + de två HBK träffar jag siktat in mig på.
Ein wunderbar Abend alles!!!
//MS

F

F.d. 3682

Guest

jag tycker att dom ska lägga ner detta,har inte sverige något bättre än att någon som står och gal på detta viset, vi kanke skall döpa om det till opera festivalen istället,det är faktiskt en stor besvikelse att en sådan låt..vann.....eller heter det så på operetska?det fann ju många många som var bättre med hästlängder än denna smörja,men som vanligt så komer väl denna galande männska sist i den stora finalen i Moskva............och detta betalar man licens för,nej lägg ner skräpet en gång för alla, och det illa kvickt.

per 891/
Jag tycker att melodifestivalen inte är värd att lyssna på, och därför väljer jag bort den. Kollar på något annan kanal helt enkelt. För min del kan den gärna läggas ner, men smaken är ju olika. Vill någon se/lyssan på detta skräp så bryr jag mig inte, det är upp till var och en. Jag hade förstås gärna sett att det någon gång kunde visas riktig hårdrock på tv. Inte bara dansmusik och dansband. Det hade varit bra om man tog hänsyn till olika musiksmaker när man väljer vilket utbud som ska visas.

Glada hälsningar från Susanne & Micke H :cool: :music-icon:

Toppen