• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Santa Pola

F

F.d. 55595

Guest
Jag befinner mig för närvarande i Torrevieja och tittat runt på olika campingar. Jag undrar vad det är som drar så många svenskar till just Santa Pola. Jar var nere på campingen i Pilar de Horodada söder om Torrevieja. En för mina ögon en förträfflig camping med tomter på rund 100 kvadrat och bra priser. De har även ett område för om man vill långtidshyra endast husbilen eller husvagnen.
Kan någon säga vad det är som drar till Santa Pola.

Nybliven husbilsägare.:confused:

T

Teddi

Guest
Sv: Santa Pola

vad som drar?? vi var nåra bilar för nåt år sedan som åkte tillsammans ner,,,,men jag håller fullt med dej..

men man måste testa för att dra en slutsats,,ock för våran del finns ett stort utbud runtomkring,,
å andra sidan blir de aldrig husbil mer till spanien,,i varje fall inte till santa pola,

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo jag har hört något om "Desperados" men kommer inte ihåg i vilket sammanhang!
Mvh.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag befinner mig för närvarande i Torrevieja och tittat runt på olika campingar. Jag undrar vad det är som drar så många svenskar till just Santa Pola. Jar var nere på campingen i Pilar de Horodada söder om Torrevieja. En för mina ögon en förträfflig camping med tomter på rund 100 kvadrat och bra priser. De har även ett område för om man vill långtidshyra endast husbilen eller husvagnen.
Kan någon säga vad det är som drar till Santa Pola.

Nybliven husbilsägare.:confused:

Enkelt!

Billigt, trevlig bar och umgänge, nära flyget.

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

:rolleyes:En mycket i mina ögon trevlig camping. Mycket trevlig personal. Gångavstånd till en levade stad även under vintern. Marknad två gånger i veckan. Öppna restauranger och flera varuhus att välja på. Fungerande vårdcentral. Gångavstånd till badstrand och strandpromenad. På något sätt, alla som kommer till Camping Bahia känner att de är välkomna och faller lätt in i umgänget. Vi hittar på mycket att syssla med, så som att vi spelar boule om onsdagar, bingo om tisdagar varanan vecka, tipspromenad, utflyckter ibland osv. Alla helger såsom julafton, påsk osv. brukar vi fira tillsammans i Pescinan. Här gäller det att var först till kvarn. Det är begränsat deltagarantal. Här har i vinter varit över sextio svenskar och många av dessa är långliggare. Ang. Bahia Desperados så var vi några stycken som tyckte att vi ville liva upp tillvaron både för oss själva och för andra. Vi tyckte det var en kul grej. Tyvärr så var det några lustigkurrar som här på HBK-sidan roliggjorde sig över oss. Vi tog illa vid oss och la ner Bahia Desporados. Synd!
Det var lite av vad jag kommer på nu.........
Mvh.......Ce-eN! :rolleyes:

Senast ändrad:

Carina & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2025

Tack vare det här forumet blev vi intresserad av Bahia Santa Pola . Vi tog gamla Hymern ner och bodde där i vintras . Vi trivdes jättebra och återvänder igen . Synd att man inte får läsa mer om Bahia desperados alltid kul se vad ni hade för er./Carina

Toppen