Läste en artikel nyligen om att man kunde prova om mikrougnen är tät genom att lägga mobiltelefon där och ringa till den,ringer det så är ugnen otät.Våran läckte vid prov,så vi undviker närhet när vi brukar den.Vad tror ni därute?.Valle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag försökte stresstesta ett ägg genom att utsätta den frigående hönans produkt under några sekunders mikrovågs påhälsning. Tanken var att få en snabbkokt ekologiskt ägg vilket ledde till förödande konsekvenser. Hönan förlorade sin avkomma, jag förlorade mitt frukostägg och min fru fick bestående skador på stämbanden (pga skriket så klart) när hon hörde smällen från köksregionen... Sant eller osant?
Visa bilaga 116677
Går ugnen dygnet runt?Varför jag skrev om den här saken har följande förklaring,idag tisdag så var jag barnvakt till mina barn barn då föräldrana började tidigt,funderade på denna seriösa fråga då jag såg att köksbordet står alldeles framför mikrougnen då de hade suttit där på kvällen och målat teckningar och det är inte första gången skulle jag tro.Därför så lade jag denna fråga då jag tror att kanske någon sitter på denna kunskap bättre än jag!.2003 så fick jag en stroke som jag tror hade med mobil att göra,har haft mobil inom jobbet från första början och stroken blev i lillhjärnan där hajfenan eller antennen låg emot skallen,tror att huvudet blev som en parabol och telefonen var varm efter en stund.Jag vet att det förekommer mycket olika uppfattningar om detta men som stroke drabbad så tar jag mig rätten om en egen uppfattning i detta.Så det var min tanke att skydda mina barn barn från onödig strålning om detta är möjligt.Så frågan är kanske djupare än många förstår.Valle