• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sanning eller lögn?

F

F.d. 55554

Guest
Gittan fick detta av en kompis på Facebook.
"Police have fined 40 cars for camping and moved them off 200euro"

Jojje

F

F.d. 55554

Guest
Sv: sanning eller lögn?

Frågan var om det är sanning eller lögn, den frågan kvarstår!
Vart?
Det är är nästa fråga.
Jag vet att det fanns Svenska husbilar där när vi körde till Sandstaden Spanien, 3 husbilar kom sedan till Sanlucar de Barrameda.

Jojje

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Frågan var om det är sanning eller lögn, den frågan kvarstår!
Vart?
Det är är nästa fråga.
Jag vet att det fanns Svenska husbilar där när vi körde till Sandstaden Spanien, 3 husbilar kom sedan till Sanlucar de Barrameda.

Jojje
Men var är där någonstans????

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Om engelskan var lite knagglig kan det vara 40 husbilar som bötfälldes och därmed "blev av" med 200 € var.

Låter väl inte helt otroligt.

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Kan inte Gittan skicka ett meddelande till sin kompis och få lite mer info om detta?

F

F.d. 28145

Guest

Frågan är: Varför bötfälldes bilarna och blev bortkörda?

I höstas bestämdes att husbilar skulle få parkera i Alagoa. Men inte ställa ut bord och stolar.

Myndigheterna har tydligen ändrat sej?!

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Frågan är: Varför bötfälldes bilarna och blev bortkörda?

I höstas bestämdes att husbilar skulle få parkera i Alagoa. Men inte ställa ut bord och stolar.

Myndigheterna har tydligen ändrat sej?!
Hur svårt kan det vara att få veta vad som hänt? Det finns väl någon som står i Alagoa som läser forumet och kan svara vad som gäller?

F

F.d. 55554

Guest

Nu är det så att med möbler ute så är det camping, många som stod/står i Alagoa har/hade bord/stolar ute.

Vi har försökt fa ta i Engelsmannen för att få en förklaring på ett inlägg på FB, som vi tyvärr inte hittar nu.

Återkommer så fort vi får ytterligare besked.

Jojje

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest

Senaste nytt från Facbook och Engelsmannen.
"Best day for ages, police fined 40vans for camping and chucked em off you can park where you want now. No one putting chairs out now to save their place.
Jag blev inte mycket klokare av den texten?

Hans foto från Alagoa.
Alagoa.jpg

Jojje

F

F.d. 50609

Guest

Best day for ages - bästa dan på länge
police fined 40vans for camping and chucked em off - polisen bötfällde 40 bilar och tvingade iväg dom
you can park where you want now - man kan nu parkera vart man vill
No one putting chairs out now to save their place - ingen som sätter ut stolar och reserverar "sina platser"

Så tolkar jag det, stanna & parkera , sov i bilen men sätt inte utan några stolar / bord och veva inte ut markisen så kommer det gå galant, utan böter.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Senaste nytt från Facbook och Engelsmannen.
"Best day for ages, police fined 40vans for camping and chucked em off you can park where you want now. No one putting chairs out now to save their place.
Jag blev inte mycket klokare av den texten?

Hans foto från Alagoa.
Visa bilaga 94140

Jojje

Fritt översatt:
Den bästa dagen på åratal. Polisen bötfällde 40 husbilar? (van eg skåpbilar) och körde iväg dem. Du kan parkera var du vill nu. Ingen sätter ut stolar nu för att markera plats.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan henge sammen med at Portugal har generelt forbud mot camping utenfor regulerte plasser. Men det finnes ikke noe generelt forbud mot parkering og soving i bil.

F

F.d. 55554

Guest

Enligt Engelsmannen var det 6 st GNR män som kom dit och gjorde razzia.

Jojje

Senast redigerad av en moderator:
Toppen