• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sanktionerat av Samsung och facebook?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Ibland får man finfina erbjudanden på nätet, så fina att man blir misstänksam. Idag leddes jag in på facebook där jag skulle deltaga i en test av en ny Samsungpladdra. Betalade jag en krona så skulle jag få en Samsung 7 edge som tack för hjälpen.

Samsung och facebook, två stora globala företag luras väl inte, tänkte jag. Men när jag läste den nästan osynliga finstilta texten (grått på lite mörkare grått) som var väldigt svår att tyda utan förstoring så stod det där att jag förband mig att betala 810 kr/mån för ett abonnemang. Vad det gällde vet jag inte; jag slutade läsa där.

Käcka affärsmetoder! Är verkligen Samsung och facebook "medbrottslingar" i detta bondfångeri?

Jappe

4

4 JO

Guest
Sv: Sanktionerat av Samsung och facebook?

Ett helt vanligt bedrägeriförsök helt enkelt.
Man utnyttjar välkända varumärken tillsammans med något bra erbjudande till att antingen binda upp folk i avtal eller komma åt kreditkortsuppgifter bl.a.
Låter ett erbjudande förmåga för att vara sant då ska man dra öronen åt sig.

Samma sak med alla tävlingar på Facebook. Hur stor är sannolikheten att just du ska dras som vinnare på att inte göra någonting.
Det du gör är att du låter annonsören komma åt alla dina uppgifter och därmed se dit beteendemönster på nämnda bok.

F

F.d. 14324

Guest

Nej! Nej Jappe! Hålla tassarna borta från sån skit!!!

Facebook och Samsung är inte med på det här, det är bluffsidor som ingen verkar kunna utrota, ofta handlar det om enkronaserbjudanden, gratis, rosa iphones, ikea, Ica med flera och det är parasiter som utnyttjar välkända varumärken.
Vinn en husbil, vinn en husvagn, vinn en sommarstuga, få en telefon gratis med öppnad förpackning etc etc,, bluff hela skiten! Läs gärna avtalet för ett par stycken så inser du snart att allt som låter att vara för bra för att vara sant...

På facebook så är nog denna sida en av de bättre att trycka "Gilla" på, det är en sida som jobbar hårt på att upplysa lättlurade offer om sanningen: https://www.facebook.com/Bluffakuten/?fref=ts

mvh jocke

ps, det var riktigt nära att jag själv gick på en telefonbluff för någon månad sedan, då hade de snott en artikel från aftonbladet som de omarbetat men sparat namn på utgivaransvarig och ett par andra uppgifter som gjorde det svårt att syna bluffen.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jappe,
Jag använder Chrome när jag surfar,
i Chrome har jag appen Adblock installerad, syns som en liten röd stopskylt uppe högra hörnet i Chrome.

Använder du den slipper du det mesta av sån här skit.

https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom?hl=sv

Jag har inte Facebook längre,
men tror inte det går att blocka där längre, dom har satt in nån form av kryptering mot reklamblockerare läste jag.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har adblock i datorn. När jag försökte installera appen i iPaden fick jag detta besked:

image.png

Snyggt jobbat Apple, eller?

Jappe

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jappe

Jag har kollat hur det ligger till genom att öppna, följa länken & tävla elelr svara på några löjligt enkla frågor, så enkla att ALLA svarar rätt. När man gjort detta så skall man beställa telefonen för 1:-, & man får den verkligen för just 1:-. MEN, sedan för att få telefonen så skall man förbinda sig för ett väldigt dyrt abbonemang ev någon annan dyr tjänst oftast från ett amerikanskt företag. Samsung har absolut inget med detta att göra, jag har t.o.m fått erbjudande om GRATIS Iphone 6 & Ipad med samma hake att det skall till ett dyrt abbonemang. Sådana här meil brukar jag blockera med föga framgång eftersom avsändarna med jämna mellanrum byter sin meiladress, tyvärr. Mycket irriterande med denna typen av meil, dessvärre är det nog många som går på detta ,annars skulle nog detta ofog upphört för länge sedan.

Bennie

F

F.d. 14324

Guest

Peter, adblock klarar inte av dessa bluffsidor på facebook. De klarar många andra saker men mot just bluffsidor på facebook är de verkningslösa.

mvh jocke

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har adblock i datorn. När jag försökte installera appen i iPaden fick jag detta besked:

Snyggt jobbat Apple, eller?

Jappe

Om du uppgraderar till iOS 9 går det bättre!
Om appen är bra vet jag inte.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Peter, adblock klarar inte av dessa bluffsidor på facebook. De klarar många andra saker men mot just bluffsidor på facebook är de verkningslösa.

mvh jocke

OK,
Har som sagt inte FB längre.
Finns det något tillägg/app idag till FB som filtrerar bort denna typ av bluffsidor?

F

F.d. 14324

Guest

Vet inte, men jag tycker att mitt flöde blir drabbat mindre och mindre, om det beror på att något gjorts åt det, eller om det helt enkelt är så att folk har förstått att det är bluff och hoppar över att gilla och dela skräpet, eller om det är jag som tittar mindre vet jag inte.

Det bygger ju på att folk gillar och delar det för att det ska spridas som en löpeld, en period var det hopplöst och det var då jag började rekommendera mina godtrogna vänner att gilla sidan Bluffakuten, det är en bra skola att lära sig hur oseriösa människor lurar upp oss i en talltopp.

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest

Jahaja, dagens bluff presenterat för mig på facebook, en Iphone 6s för 5Kr, prisvärt? Nej tyvärr, inte under de här förutsättningarna.

Dessutom så får du ingen Iphone, en länk senare visar det sig att du är med i en dragning om 25 st telefoner, och en länk senare har det blivit bättre för nu är det en Iphone7 som det handlar om...

Så här ser femkronorsaffären ut när man läser i villkoren:

Payment upon registration
Subscription is usually done by campaigns where you pay an introductory price of subscription of between 1-20 EUR for 3-day trial subscription. If you do not withdraw within 3 days you will be charged EUR 79 per month for your Your-soulmate subscription. Your subscription renews continuously until you cancel it.

Finns det ens Iphone 7 ännu?

Tryck inte på länken om du inte vill! Det är ingen fara att öppna länken och gå ett par steg för att läsa till tex villkoren, men för guds skull: Följ inte länkarna i inlägget jag länkar till om du inte vet vad du håller på med och fyll inte i några uppgifter!

Tryck inte här om du inte vet vad du gör!: Detta är en bluffsida, påminner en del om Expressen eller...?

Härligt, NOT!

mvh jocke

Toppen