• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sanitetsvätska till toa, köpa i dannmark? Var?

F

F.d. 50510

Guest
Var kan man köpa sanitetsvätska till toan i Dannmark. Vi är i Hornbæk just nu. Kom från Köpenhamn och bron.

rsaanro

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6706
Medlemskap
2024
Sv: Sanitetsvätska till toa, köpa i dannmark? Var?

Finns att köpa i närmaste livsmedelsaffär. Blanda 1 del såpa med 3 delar ättika.

kastrup7

FD HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023

Se her

Bijé Fritid & Camping
Bomose Alle 19,
3200 Helsinge

Eller næsten alle danske campingpladser sælger det ( er dog i imellem noget dyrt )

Flemming

callee

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2026

Finns att köpa i närmaste livsmedelsaffär. Blanda 1 del såpa med 3 delar ättika.

Ättika/såpa fungerar även här i varma Kroatien. Mycket mindre eller ingen als lukt. Bara en svag lukt av ättikan när man tömmer.
Vi har även reducerat spolningen med att ha såpvatten i en sprayflaska.
Fick detta tips från en Facebook grupp.
Callee

Y

Yjons

Guest

Ja nu har jag provat receptet som verkade utmärkt bra men det gick inte alls. 1 del gul såpa och tre delar ättika. Detta blev gröt. Nu tog jag ogräsättika 12% från garaget.
VAD GJORDE JAG FÖR FEL ?

Solkullen

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
162
Medlemskap
2025

Du måste ha vatten i också! Vi använder en skvätt såpa plus en kapsyl ättika, fungerar utmärkt.

Y

Yjons

Guest

Jaha, jag följde receptet och blandade 1x3 i en flaska vilket inte blev så bra. Idén verkar ju perfekt. Själv har jag använt tvättmedlet Estrella limon,som har fungerat utomordentligt bra, från Spanien i många år. Men nu är detta slut och toamedlet från Biltema gör ju ingen glad. De riktigt bra medlen är ju tyvärr dyra.

Dalton

HBK Medlem
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025

såpa är alkaliskt, ättika är surt. Blandning blir neutral i rätta proportioner och gör ingen nytta. Använd antingen det ena eller det andra. Bäst är att endast använda såpa.

Y

Yjons

Guest

Tack för hjälpen! Blandningen klarnade efterhand. Jag testar de olika alternativen men det flytande tvättmedlet Estrella limon är ojämförligt det bästa alternativet hitintills även i jämförelse med de flesta traditionella medel. Enda nackdelen är att det är långt att hämta om det nu inte finns på närmare håll än Spanien.

Toppen