• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Artikel Samtal med Ordförande –– Vi kommer alltid att driva frågor som är viktiga för våra medlemmar och mobil fritid

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Senast redigerad av en moderator:

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Det har med åren blivit allt svårare att bedriva föreningsverksamhet på ideell basis. Därför vill jag rikta ett stort tack till de funktionärer som lägger ett gediget engagemang i att hålla klubben och vårt forum levande. Jag tror det i år varit mer betydelsefullt än någonsin.
God jul och gott nytt år.
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Dessutom är det bra arbetat att hålla ett forum vid liv nu när det flesta forum sakta dör ut till förmån för andra plattformar och kommunikationsvägar.
Detta kanske är en generationsfråga så framtiden får väl utvisa vad som händer allt eftersom generationer byts ut.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Tack för ett bra samtal/intervju med Ordföranden. Det är intressant och givande att få inblick i styrelsens syn på skilda ting. Det skulle gärna kunna ske lite oftare. Några av arbetsgrupperna är föredömligt aktiva samt informerar också om sitt arbete. I sammanhanget vill jag - som flera andra gjort också i andra trådar - rikta ett stort tack till de aktiva arbetsgrupperna för ett gediget jobb och för all tid ni lägger ner till gagn för övriga medlemmar. Genom denna intervju fick vi denna gång inblick även i styrelsens syn på skilda aktuella frågor. Tack.

Då det i ingressen inbjuds till synpunkter och diskussion tar jag tillfället i akt.

Att HBK.se, som det skrivs, genom åren kommit att bli Sveriges och Nordens i särklass största klubb för husbilsliv är såväl imponerande som kul. Det är något som borde gå att kapitalisera på på flera sätt. En av Styrelsens åsikter som jag inte riktigt förstår och inte heller delar, är att Miljöpolicyn är en heltäckande "Code of Conduct" eller "Uppförandekod". Det ter sig som en väldigt extensiv tolkning. Miljöpolicyn är tveklöst bra - som just Miljöpolicy - men den är till stor del en självklarhet som i grunden vilar tungt på lagstiftning och annat regelverk. En uppförandekod är något som är vidare och med en sådan är jag övertygad om att klubben med sitt stora medlems- och intressentantal skulle kunna uttala sig med betydligt större tyngd och vara en tydligare aktör - som en sammanhållen klubb inte enskilda medlemmar - när det kommer till andras påståenden och frågor som inte sällan slutar med en förbudsskylt, en så kallad höjdhoppsställning, en sur insändare i lokaltidningen och så vidare...

Just detta tror jag skulle vara den stora vinsten, det vill säga externt riktat och som en tyngd i debatten - inte som en pekpinne till oss själva, även om vi ibland är medorsakande. En uppförandekod behöver inte vara vare sig märkvärdig eller detaljerad. Det räcker med att den anger, att vi agerar och uppför oss så att husbilslivet gagnas på långt sikt. Det skulle jag gärna se i klubben.

GOTT NYTT ÅR

Peter
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Peter för ditt välformulerade, viktiga inlägg. Din uppfattning om vikten och ansvaret, att vi som den största klubben bör ha en egen Code of Conduct, delar jag med dig. Tror till och med att många förväntar sig att vi skulle ha en enkel uppförandekod.

En hjälp till nya husbilsåkare, utan att vara pekpinne och det viktigaste som du skriver, externt riktad som ger tyngd och legitimitet för Husbilsklubben.se i debatten.

Tommy
 
Toppen