• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sammanställning av EBL fel och orsaker?

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2025
Hej!
Är det bara jag som skulle vara intresserad av en sammanställning av vilka fel folk har haft på sina EBL:er
Och vad det berott på.
Om flera har haft samma fel, att det även finns en "kolumn" med hur vanligt detta fel har varit. Och hur gammal EBL var, för att se om man kan se mönster.
Även intressant att få reda på när det olika modellerna först kom in i någon modell/husbils-fabrikat.
Tex har jag noterat att EBL119 som är en förbättrad EBL99 har bytt "Trennschaltern" från rocker-switch till en annan typ, när kom EBL99G in i någon husbilsmodell första gången? När kom EBL119 in första gången o vilken modell?
Osv.
Det går säkert att gå igenom alla gamla trådar både manuellt och via script och samla in vad vi har, sen kan man ställa nya frågor till medlemmarna, om ni tycker detta hade varit intressant?
Mvh
Anders

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2025
Tråkigt verkar vara väldigt lite intresse för denna typ av sammanställning, dom som haft problem o köpt ny ebl, vill kanske bara glömma o kanske inte tror på konceptet att dela med sig av information.

Har läst massa "lösa" trådar om ebl, o försökte söka i alla trådar på nyckelordet "ebl", fick en lång lista, men tyvärr inte med något om ebl??? Se bifogad skärmdump

Låter tråden vara öppen någon vecka till, men blir det inte mer intresse lovar jag stänga o inte störa mer i frågan.

Mvh
Anders

Bilagor

• Screenshot_20220128-085224_Chrome.jpg
    Screenshot_20220128-085224_Chrome.jpg
    492,7 KB · Visningar: 17
Toppen