• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sala med omnejd

H

hianders

Guest
Sv: Sala med omnejd

Dels finns rastplatsen Evelund (se ställplatslistan till höger i den menyn), dels finns det quick-stop vid Silvköparens camping ca 6-7 km fr Sala norrut.

Annars kan ni åka till Krylbo (ca 3 mil fr Sala) till den nya ställplatsen. Se också i menyn till höger.

fru hianders/både Sala och Krylbo-bo

PS Man kan nog stå vid gruvan också 24 tim parkering DS

leifn

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2025

Om du menar att övernatta på brukar det vara lugnt uppe vid silvergruvan
//LeifN

F

F.d. 50238

Guest

Tack för info.Får se vart det blir övernattning.:spinny:

F

F.d. 6102

Guest

en kanon plats med soptömning är vid järndammen som även har inplanterad fisk..lungt och stilla och en vacker sjö att gå runt.kör mot möklinta tror jag det var vik av mot fågelsbo och följ vägen till järndammen ca 8km frå centrala sala.

F

F.d. 29908

Guest

Vi stod vid järndammen i våras, såg riktigt skräpigt ut där. Dessutom var det fullt av fästingar där. Utedasset som stod där var överfullt, och stank vidrigt om det. Man kan hyra ställplats med el på Salbohedgården, finns även toa inne på gården. Väldigt fina omgivningar med vackra vandringsleder och stigar.

Salbohed Garden, Bed & Breakfast

F

F.d. 3077

Guest

Gå in på Husbilsplatser,Västmanland Sala .Om Du vill stå nära centrum,det finns en Pplats vi Minigolfbanan i Stadsparken,600 m, till Kandelabern på St,Torget
Mvh Bernt

F

F.d. 29908

Guest

Ja dit flyttade vi efter Järndammen, jättefint i parken. Kort sagt en fin ställplats....

F

F.d. 6102

Guest

har aldrig upplevt järndammen skräpig och toa har man ju i husbilen..har haft stuga nära järndammen i flera år..men kan ju ha blivit sämre sedan jag var där sist 5 år sen.

Toppen