Tom o Cina
HBK Medlem
Igår morse vaknade jag av att Tom väckte mig o sa att vår älskade hund Chiquita inte fanns hos oss längre. Vet inte vad jag tänkte i det ögonblicket. Hon somnade in i min säng nere vid mina fötter där hon alltid brukade sova på nätterna. Har sista tiden sett att hon tacklat av en hel del, hade nog börjat en mental förberedelse för vad som skulle komma, men när det händer så blir det så chockerande ändå. Trösten är att hon somnade in under sömn och att hon inte led. Det jobbigast var att lägga ner min vackra hund i jorden. Vi har en gravplats för våra älskade djur i trädgården, för 11 månader sen fick lille Snoffsan vila där och för en månad sen fick dotterns katt en plats där också. Varit mycket tragiska händelser sista året.
Förra året när Snoffsan gick bort gjorde Bo-Göran "Eugen" ett fint kors med Snoffsans namn på så nu ska vi se om vi kan få dit de 2 andra med.
Började igår febrilt leta efter valpar, men jag ska sansa mig lite o fundera på vad jag vill och låta sorgen lägga sig. Svåraste vem ska nu dra ut mig på promenader känns så svårt att helt plötsligt gå ut ensam.
Sov gott lilla Chiquita.
Hon blev 11,5 år och var en Japansk spets.
Förra året när Snoffsan gick bort gjorde Bo-Göran "Eugen" ett fint kors med Snoffsans namn på så nu ska vi se om vi kan få dit de 2 andra med.
Började igår febrilt leta efter valpar, men jag ska sansa mig lite o fundera på vad jag vill och låta sorgen lägga sig. Svåraste vem ska nu dra ut mig på promenader känns så svårt att helt plötsligt gå ut ensam.
Sov gott lilla Chiquita.
Hon blev 11,5 år och var en Japansk spets.