• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Saknade ämneskategorier

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Även om ämneskategorierna är många så tycker jag ändå att 3 viktiga ämnen saknas och vill därmed också ge exempel på varför de bör vara med:

1. Moral-etik: Vid en campingplats såg jag en skylt med texten" Ni som har för avsikt att inte checka in på campingen men ändå utnyttja dess faciliteter. Vänligen kontakta receptionen omgående!" Naturligtvis vänder sig inte skylten till någon medlem i HBK. Vi är ju alla ärliga och vill göra rätt för oss. Betänk dock att de som är upphov till skylten söker sig till klubben. Sätter sedan på HBK-dekalen på sin husbil och ignorera denna skylt! Hemska tanke! Kanske skulle texten under Moral-etik få vederbörande på bättre tankar.

2. Uppföljning: Det finns en mängd trådar med oavslutade ärenden där någon lovat att återkomma då ärendet löst sig hos aktuell instans. Vi har sett att ärenden legat väldigt länge och blivit bortglömda tills någon ibland (av en slump?) lyfter upp den igen. Visst vore det intressant att veta - Vad hände sen ? Alltför många inlägg glöms bort där någon lovat att ex. "Jag har ställt kravet på min husbilsförsäljare att betala mig 100.000:- för min förstörda semester!!" Visst vill vi väl ha reda på om sådana krav tillgodoses ?!?! Inte sjutton ska man missa svaret om man varit borta från hemsidan ett tag! Nej, under uppföljning kan vi alltid gå tillbaka och se hur saker och ting löst sig. Ett sånt inlägg hittar man under fliken "Uppföljning" om det blivit markerat för detta .

3. Minnet: Ibland drabbas vi av ofattbar sorg då vår kära maka/make avlider. Här kan den som bär på sorgen skapa en minnesbild av sin kära/käre som man vill att övriga medlemmar ska ta del av. En stängd tråd som den drabbade helt och hållet styr över.

Som sagt var..... Några förslag.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Saknade ämneskategorier

Bra ideer hoppas någon anamar dom så det blir genomfört, kanske man kunde ha en egen flik där man kunde spara inresannta inlägg för vidaruppföljning !!

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Titta under Ämnesverktyg högst upp i tråden. Där kan man prenumerera på godtyckligt ämne och följa.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Titta under Ämnesverktyg högst upp i tråden. Där kan man prenumerera på godtyckligt ämne och följa.

Tack för tipset ! Då är punkten "Uppföljning" löst. Alltid lär man sig något nytt här på hemsidan.

Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nummer 3 finns under Personliga betraktelser som enbart författaren kan skriva i den tråd som startas.

Nummer 1 kommer som en kampanj så småningom.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Tack Håkan ! Jag ska ta tillfället i akt någon gång och utforska hemsidan lite mer ingående vad beträffar alla dess finesser och funktioner. Men som sagt var.... Man lär sig alltid något nytt här !

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Saknade ämneskategorier (Minnet)

"Personliga betraktelser" är ju tekniskt utformat som det föreslagna "Minnet". Däremot så känns det ändå som om "Minnet" förtjänade en egen plats med tanke på det andaktsfulla i sammanhanget. Men.... Eftersom den punkten inte verkade vara av större intresse inom HBK så glömmer vi det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen