• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sabotaget i Barcelona

F

F.d. 55602

Guest
Hej!
Vi körde i förrgår genom Barcelona på en av de stora genomfarterna från norr till söder, Arago heter den.
Före ett rödljus tyckte Margareta att en motorcyklist körde väldigt nära husbilens bakparti och bad mig se upp för denne.
Strax hördes ett konstigt ljud och Margareta upptäckte att det var punktering.
Vi kom fram till en liten plats med parkering och ställde oss så att vi blockerade för de parkerade. Vips dyker det upp en söt parkeringsvakt som förstår vad som hänt och ringer polisen. Två polisbilar kommer strax och poliserna förklarar att en ur stilettgänget varit framme. Happens all the time.
-Stäng fönsterna, lås om er och ring ert försäkringsbolag!
Bärgaren kommer efter tre timmar och är väldigt osocial. Han provar flera hylsnycklar och konstaterar att ingen passar. Så går han och sätter sig i sin bil. Där sitter han i en halvtimma, helt kontaktlös. Så kommer en annan bärgningsbil med kompisen, som har de rätta nycklarna. Hjulbyte och: Det finns en däcksfirma på Arago nummer sju. Skriv på här. Jag skriver på, Gud vet vad, men det blir nog dyrt för Folksam.
Vi åker till nummer sju och där står ägaren och ser ut som om han väntade på oss. 175 euro kostar ett nytt däck, men då ingår montering!
Vi tänkte båda samma tanke: Bärgaren fixar motorcyklister med stilett, däckskillen fixar däcket och alla är glada, utom Rutnanny.
Men så illa får man väl inte tänka om sina medmänniskor!
Rutnanny

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Sabotaget i Barcelona

Tråkigt att denna avart fortsätter. Jag har läst massor om dessa händelser och det vanligaste offeret brukar vara Folk från England som kommer till denna trakten lagom trötta och hungriga.

Deras ambassad och konsulat har aktiv varnat sina medborgare vid ett flertal tillfälle.

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Sabotaget i Barcelona

Nu när ni läst om detta så kan ni göra något aktivt om ni stöter på något liknande.
Den som inte kör öppnar sidorutan och tar bilder på de närgångna SYNLIGT med sin mobiltelefon. Har de några planer så gillar de inte att bli dokumenterade. Det värsta är att sitta passivt och vänta/inbilla sig att faran blåser över. Det gör det inte! Ha alltid mobilen redo att ta bilder med!

Toppen