• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Saab

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Saab

Vi har två st 9-5. Fungerar perfekt, tar lite soppa och går fort med mycket bra väghållning. Funderar nu på att nu köpa en helt ny SAAB. Struntar i andrahandsvärdet egentligen.
Hälsningar Bror

F

F.d. 2577

Guest

Visst älskar vi SAAB, jag har en 900i som reniveringsobjekt. Lite påt kring skärmarna skall fixas. Har motor & växellåda ur bilen, ettans växel fastnade så det har jag ordnat. Det är min 5 el 6 SAAB i 9-serien. När turbon kom blev det en mycket rolig bil att köra. Dessutom billig att köra och äga.
Leffe

F

F.d. 55328

Guest

Jag jobbar på stallbackabilfabrik (förmodligen inte så länge till).
Men varför vara dyster, det kan vara kul att göra något annat.
Efter 24år och 8 månader känns det ändå konstigt.

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023

Vi åker Saab cab på sommaren , medan husbilen vilar upp sig mellan resorna .

före Husbilens tid har vi haft 3 stycken Saabar som dragare till Husvagnar
9-5 an var en härlig bil på alla sätt , saknar den i dag .

Jobbade på Saab i 25 år,

God jul på er alla .

:santa-3-icon: :santa-5-icon:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag kommer att sakna saab, jag har för närvarande 9-3 combi med dieselmotor jag har ägt 11 saabar, den bästa bil man kan ha innan husbilen har jag dragit nusvagn i 40 år alltid med Saab jag hade tvåtaktaren först sen har jag provat alla modellerna och jag har tankar på att försöka komma över en av dom sista tillverkade 9-5 combi det skulle vara en stor upplevelse, att avsluta mitt bilägande med en sådan.

god jul o gott nytt år,

BerokA

F

F.d. 17469

Guest

Jag sitter just nu på fabriken och jobbar natt det är ödsligt tyst i lokalerna
så det är inte roligt efter 38 år inanfr grindarna och 6 olika arbetsgivare
men man får trösta sej med att man får mer tid till husbilen tur att man inte hann byta bil
vilket var meningen:santa-3-icon: och tomten kommer ju ialla fall:D

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Min första bil var en SAAB 96, har haft några fler och har nu återigen en 96:a som jag luftar på sommrarna när det är fint väder

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej vi har en 9-3 oo men har haft mycket besvär med den. Den har kostat oss redan nästan 40 ooo på allt som har gått sönder. Fick redapå att det är en annan motor i den mot för den 9-3 som är från 99.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej vi har en 9-3 oo men har haft mycket besvär med den. Den har kostat oss redan nästan 40 ooo på allt som har gått sönder. Fick redapå att det är en annan motor i den mot för den 9-3 som är från 99.

Har en 9-5 2 liters turbo från 03 som också kostat pengar i samma storleksordning, men detta har SAAB tagit kostnaden för. Bl.a byte turbo med tillbehör, tändförstärkare mm. Har som sagt inte kostat en krona och de tillhandahöll också en lånebiil.
Det är ju inte bara SAAB som haft problem precis.

F

F.d. 10980

Guest

Har haft en Saab 95 3,0 som gick som bara attan enligt gps 254 i syd Tyskland 3,8 l/m attan vad det gick! Den funkade, de andra Saabar jag haft har tyckt om verkstaden, en del vill stå där ofta. Saab tog livet av sig själva när de började bygga lyxbilar, de skulle ha byggt små billiga bilar om det går att göra i Sverge med alla skatter:twitcy:.

Toppen