• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sörmland/Östergötland

swemat

FD HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Vi tog en liten tur med husbilen i helgen. Målet var Norrköping och vi fick för oss att åka den gamla kustvägen dit. Vi vek av mot Oxelösund, sen Kålmorden - Norrköping. Tyvärr hittade vi inte någon plats att natta på. Vi hamnade på Kolmårdens camping (fint iof sig) men det känns lite fegt att stå på en camping när man inte behöver. Är det någon i klubben som har ett förslag?
// MM

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Sörmland/Östergötland

Det finns en jättefin plats med sandstrand, klippbad, morgon- & kvällssol osv. som vi alltid stannar vid våra resor mellan Östergötland och Stockholm på kustvägen 219 (tror jag det heter) från Nyköping till Vagnhärad.

Från Nyköping innan vägkorsning till Studsvik (Stäkstugan) på höger sida ungefär
N 58 gr. 45' 15" E 17gr. 19' 6".

hälsning
jyrki

Stockholmsresa 001 (Small).jpg

Stockholmsresa 009 (Small).jpg

Stockholmsresa 014 (Small).jpg

Senast redigerad av en moderator:

swemat

FD HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023

Tack för tipsen, eftersom vi åker den sträckan rätt ofta så är det nu bara att lägga in positionerna i GPS:en

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Det finns en jättefin plats med sandstrand, klippbad, morgon- & kvällssol osv. som vi alltid stannar vid våra resor mellan Östergötland och Stockholm på kustvägen 219 (tror jag det heter) från Nyköping till Vagnhärad.

Från Nyköping innan vägkorsning till Studsvik (Stäkstugan) på höger sida ungefär
N 58 gr. 45' 15" E 17gr. 19' 6".

hälsning
jyrki

Jag tror det är Stångskär som ni menar.

Enligt uppgift så är den tyvärr "delvis" privat.

Finns som Husbilsplats här på HBK.

Hälsningar
Kåre

F

F.d. 25023

Guest

Vi har brukat åka dit under de tio senaste åren, minst! Först med tält sen med bilen.

Senast i somras, kommunen hade t.o.m. byggd en ny toa bredvid vägen, sopinsamlingen var ordnat. Vi har aldrig haft några som helst problem, eller någon som sagt att det skulle vara privat. Det finns hus, men på betryggande avstånd, omöjligt att störa därifrån.

Enda problemet kan vara att det någon gång funnits många, många bilar där, även tyskarna brukar hitta dit.

Hoppas att det kan fortsätta vara så där, natur och vackert, nära Stendörren som aä alltid värt att besöka!

hälsning
jyrki

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Anita & Jyrki

Håller med er att det är ett utmärkt ställe. Tycker att ni ska fortsätta att använda platsen. Noterade bara att en medlem flaggat den som privat.
Som utvandrad Nackabo så brukar vi ofta använda kustvägen med dess färjor när vi stryker efter strandlinjen mellan Stockholm och Skåne.

Natti Natti
Kåre

Toppen