• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sönderfruset filterhus

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Premiärturen senaste helgen höll på att sluta tvärt. Det var riktigt kyligt ute, så jag fick inte säkerhetsventilen till beredaren att fastna. Jag tänkte ordna det senare när vi fått upp värmen ordentligt. Vid första fikastoppet fungerade det och jag satte igång pumpen. Det hände inte särskilt mycket, jag slog av och försökte sedan igen. Samma resultat.
Det första jag kollade var filterhuset och mycket riktigt, plastkoppen med filtret var spräckt. Pumpen sitter lite trångt intill pannan och med luft/avgasslangarna ovanför, men jag kände att den var trasig. Åka hem igen? Vår lösa 25 l plastdunk (som vi haft mycket nytta av) löste problemet. Vi fick fylla den på en bensinmack och klarade oss under premiären.
Jag har aldrig tagit loss filterhuset inför vintern tidigare, men nu fanns tydligen lite för mycket vatten kvar i filterkoppen denna vinter.Sedan blir man inte särskilt förvånad att det inte går att köpa plastkoppen separat. Nej. hela huset med koppling mot pump och vattenrör för 129 kr naturligtvis. Inte jättedyrt, men plastkoppen borde nästan finnas som förbrukningsvara för 15-20 kr.

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Sv: Sönderfruset filterhus

Hej Conny !

Tråkigt när det händer, hänt mig två gånger så nu har jag lärt mig att alltid tömma filtret. Jag har lagat mitt med snabblim och det har fungerat.

/Kenneth

Toppen