• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Söker stora sugproppar

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Jag söker ett ställe där man kan köpa stora sugproppar som jag vill ha till mitt vintertäcke?

Vi har inga framdörra på vår bil och jag vill inte sätta på knappa på bilen eller lister. Tänkte att sätta öljetter på täcket och stora sugproppar skulle göra susen.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Söker stora sugproppar

Det såg bra ut. funderar bara lite på hur man ska fästa täcket på ett bra sätt. Man vill ju inte ha en glipa

F

F.d. 53022

Guest

Varför inte dela på dubbla sugkoppen, så får du 2 st à 40kg.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag tänkte precis på det. Dela den i mitten då blir det 2st L-hantag med sugpropp och i L-hantaget fäster jag snöret som håller täcket. Det måste bli kanon. :p

Såg nu att man kan borra ett hål i botten på hantaget och sätta en krok med snöre där.

Nu fick jag lite jobb!

Tack för hjälpen

Varför inte dela på dubbla sugkoppen, så får du 2 st à 40kg.

Senast ändrad:

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Hej Runar
Varför inte få det felaktiga täcket utbytt mot ett som passar till bilen istället det fick vi så får du sugproppar med och behöver inte göra åverkan på bilen
Det är ju burstner som levererat fel täcke

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej Runar
Varför inte få det felaktiga täcket utbytt mot ett som passar till bilen istället det fick vi så får du sugproppar med och behöver inte göra åverkan på bilen
Det är ju burstner som levererat fel täcke

Det är sant men de levereras med knappar och då ska det borra och det vill jag unvika. När man sedan sätter på och ta av täcket tillräckligt många gånger så kan det börja glappa i knappen och det kan börja läcka in.

Jag ska först få tag på bra sugproppar sätta, på dem på bilen och se hur det fungera i kyla osv. innan jag gör öljetter.

F

F.d. 29925

Guest

Att tänka på är underlaget där sugpropparna skall fästas, Kanske inte så roligt att ha bestående bulor efter allt för kraftiga sugproppar.

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Det är sant men de levereras med knappar och då ska det borra och det vill jag unvika. När man sedan sätter på och ta av täcket tillräckligt många gånger så kan det börja glappa i knappen och det kan börja läcka in.

Jag ska först få tag på bra sugproppar sätta, på dem på bilen och se hur det fungera i kyla osv. innan jag gör öljetter.

Hej igen Runar
Men det som skall vara till bilen som vi fick utbytt har inga tryckknappar eller dyligt utan små sugproppar som är avsedda för rätt modell
Man skall inte ge sig om Burstner nu har lev fel
Man måste bara vara envis när man slåss mot en husbilsfabrikant man har ju betalt för att få rätt saker till rätt bilmodell

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej, det hade jag ingen aning om att det var sugproppar till dem. När jag ringde så sa de att det var knappar till och det har jag ingen lust att sätta dit.

Tack för tippset, då ska jag ringa dem på en gång. :wub:

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Tack Getingen! Pratade med Mantorp idag och de tog tag i det på en gång och ringde ner till Tyskland så de skickar oss ett nytt täcke som ska passa vår bil.

Som min gamla far sa en gång. "Man ska prata med huvudet och inte röven" om det ska bli rätt. En klok man

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

Köpte såna här sugploppar i tyskland ihop med Vintertäcke.Håller i ur å skur,
till å me i storm.
Klicka för större bild så kanske d syns bättre.

i6375[2] - Kopia.jpg

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Hoppar in lite i tråden, ursäkta Runar!
GöranH var har du köpt täcket till din Frankia? Är det utsiktshål i den också?
Letar febrilt efter ett sådant, tacksam för svar!

MVH

Robert

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

Vart om inte i tyskland,är "fönster" åsså fram.Kommer ej ihåg firman men kan forska lite
om den.Var rätt dyr,kostade 5000 med sugkopparna till.
Mvh:Göran

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Inga problem Robert! Vi är här för att hjälpa varandra.

Min fråga är var har du köpt sugpropparna, har du en länk till stället eller vet du vad för märke de är?

Köpte såna här sugploppar i tyskland ihop med Vintertäcke.Håller i ur å skur,
till å me i storm.
Klicka för större bild så kanske d syns bättre.

Visa bilaga 62200

LasseM

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
425
Medlemskap
2025

Frankia int. 840 på Fiat årsm.2007.
Täcket har luckor för fönstren och