• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker firma för service och underhåll av husbil i Göteborgsområdet

jokkling

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Ale
HBK-Nr
34085
Medlemskap
2024
Hej!

Vi köpte vår första husbil i våras och är därmed ganska nya husbilsägare. Bilen står nu på vinterförvaring, men vi har nu tänkt att det nog är en bra idé att boka in tid för service av vår bil inför kommande säsong. Vi har läst runt lite här på forumet och det verkar vara lite av ett minfält med firmor som jobbar på våra bilar. Så nu undrar jag om ni har några tips på bra firmor som är duktiga på att serva och jobba på husbilar i Göteborgsområdet, eller strax norr om Göteborg.

Bilen det gäller är en Bürstner Elegance från 2012. Det som ska fixas är vanlig service av bilen, dvs oljebyte och annat enligt servicebok - vi vill montera en cykelhållare på bakvägen, fixa en kran i köket och serva/reparera AC i bodelen mm.


/Joakim
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Landvetter bil har jobbat med Fiat sen Jesus gick i kortbyxor, ett familjeföretag som är mycket rädda om sina kunder, nackdelen är att de ligger en liten bit ut i skogen.
Men om de grejar med själva bo delen vet jag inte.
 

Nordan.51

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33324
Medlemskap
2024
När jag var där stod det flera olika modeller av husbilar.
Dom är mycket servicemainda.
Ring dom telefon nr.är 031580300.
 
Toppen