• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

såifa Diesel

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025
Tror det finns ett antal klubbmedlemmar som använder sig av Såifa/Prem diselkort, har någon lagt märke till att fakturapriset varit HÖGRE än priset på utskrivet kvitto då Du tankat på separat Såifa tankställe, man pratar om 14 dagars prisavtal är det något som justerar priset beroende på såld mängd under perioden??

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: såifa Diesel

Hej.
Eftersom det är fast pris i 14-dgrs perioder så gissar jag att priset vid pump legat under avtalspriset vid det tillfället du tankat (kan ha varit ett lokalt priskrig eller liknande). Det är nackdelen med fastprisperioder men oftast är avtalspriset lägre och ibland mycket lägre än priset vid pump. OBS. Detta är bara en gissning från min sida, jag kan inte påminna mig att jag råkat ut för detta.
M v h / Roland

Nissed

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2026

Har råkat ut för detta en gång, men oftast är det betydligt billigare, upp till 96 öre/liter. Inte så dumt

Stengränd

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2025

Frågan till Såifa gällde varför priset på utskrivet kvitto, från separat Såifa tankställe, kunde skilja från fakturerat belopp, ett belopp som var något dyrare än på ortens Preem mack. Frågan är principen på rabatt, är rabatt att acceptera högre priser???
Det är som jag skrev till Såifa inte pengarna utan rabattkoden vi undrar över.

F

F.d. 25116

Guest

Hej, har inte råkat ut för detta, rabatterna har varit som lägst 0,36kr/L och som högst 1,09 kr/L jämfört med priset på pumpen. :yes:

Toppen