• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Såg er ej!!

F

F.d. 425

Guest
Var ute 16 dagar i sommar: Västerås-Kolmården-Vimmerby-Öland-Glasriket-Västerås.

Såg under denna tid TVÅ stycken Husbilsklubbare, bland annat nr 75 och en utan nummer. Men många kanske åker utanför landets gränser, vilket jag hoppas vi kommer att göra nästa år.

Anders

F

F.d. 7675

Guest
Sv: Såg er ej!!

Vi var ute i 4 veckor 480 mil Sverige Danmark Norge och Finland och såg inte en enda klubbkompis

Ronny

F

F.d. 3088

Guest

Vid hovs hallar träffade jag en hbk-are, västervik likaså kul å snacka glömt nummren
Såg även en större bil parkerad på Getterön

F

F.d. 4879

Guest

Vi träffade på fem HBKare under Ölands semestern. Alla hade inte dekal och nummer tyvärr.

G

GunDogs

Guest

Så här såg det ut i Öregrund. HBK:are så långt ögat når.

Själv har vi dekaler – men inga siffror. I vårt fall räcker det med "nicket" både bak och på sidorna. Lodjuret (t v i bilden) kände i alla fall igen oss. De andra två är bröder från Karlskoga.

Förutom dessa tre har vi sett/träffat ytterligare några HBK:are så vi har tydligen rört oss i populära områden (Roslagen, Öland, Gotland bl a).

Och nästa helg äker vi till Öland igen (Böda Sand; hundutställning) så vi lär nog fräffa fler HBK:are.

HBKare.jpg

F

F.d. 6057

Guest

Har satt på märket men inte nr pga att dessa ser fö....vliga ut på bilen stora som globen, och sätter man dit mindre så syns dom inte ändå, så vill man veta vilka vi är så får man söka på reg nr. det gör vi i allafall. messa nr till vägverket så vet ni vem man är inom 10 sec, går snabbare än att söka medlemsnr.

F

F.d. 24280

Guest

Skall fixa mig en sån reg.skylten med nicknamnet som skall sitta inanför vindruta.Såna skyltar ser man ofta på utlandsregistrerade lastbilar.Har redan förfrågat mig på auto-schilder,men just den kostade för mycket.Men det finns flera:)

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Hej GunDogs

Vad har du för koordinater på denna plats i Öregrund?

Hälsningar
Kåre

P

Poul-H

Guest

Under semestern såg vi 4st HBK dekaler jag har tyvärr glömt nummeren. Vi såg och hälsade på en som stog på en rastplats utanför Kerteminde camping i DK.
Såg även en på E4 vid Linköping. Och vi såg HBK12 vid Helsinborg i Onsdags.
Och en på Varbergs camping

Poul o Christina
HBK 315

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50004

Guest

:yes: Vid hemfärd från Söderhamn och en husbilsträff den 26/8 körde vi om en husbil
HBK-729 som vinkade åt oss, det kändes trevligt.
Hasse och Lena i Vargön

Senast redigerad av en moderator:
G

GunDogs

Guest

Hej Kåre.

Här får du koordinaterna:
N 60º 20' 22.72"
E 18º 26' 9.94"

Mycket fin plats med härlig utsikt, men inga faciliteter. Enl. Turistbyrån är det OK att stå där. Gångavstånd till hamnen med flera restauranger, butik m.m.

Toppen