• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Så var denna säsongen slut ???

F

F.d. 50042

Guest
I förrgår var vi på Willys i Sisjön (Göteborg) och handlade för en ny resa.
Som i del flesta Hb så har man ingångsdörren till höger. Så vi går in och lastar in i kyl och frys. Startar och åker i väg. Efter några hundra meter var det ett gupp, ett brak bakifrån, och när jag tittade i backspegeln såg jag något som var en halvmeter bakom oss. Jag stannar vi tottoarkanten och går ut, Hela bakstammen var lossliten och hängde på höger sidan. Någon trevlig parkerare på Willys parkering har kört eller backar på bilen och sedan snabbt som f-n kört därifrån. Jag förorsakade en liknande skada på bakstammen i våras solen bländade mig när jag backade in på tomten. Det var inte lika stor skada så det gick att lappa ihop med silvertape. Nu är det så söndertrasat att man får glad att det går att tag till Sollebrunn men en hel rulle silvertape. Det är ju inte roligt att åka ut med en taperulle.

Ha de ni som har hela bilar

Bosse

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Så var denna säsongen slut ???

Men går det inta att "lappa ihop" tillfälligt. Så ni kan ta ut de sista månaderna, verkstaden kan fixa detta under den mörka tiden.
Leffe

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Första skadan tråkigt , det kan hända den bästa. Även jag har "blivit påbackad av ett träd". Plastkofångaren som jag trodde kostade 2000 kr kostade runt 10000 +arbete.
Då är man glad att man valt självrisk 3000 kr. Ibland har jag sett att minst varannan husbil har backningsskador.Vi är inte ensamma.

Smitningen ******* det man vill säga om den lämpar sig inte i tryck.

M

Matts Torebring

Guest

Måste rätta till rubriken lite... Säsongen tar aldrig slut, den rullar på året runt..
Men jag håller med om att all denna plast överallt är av ondo. Jag har kört i de flesta länder i Europa, från Nordkap till Gibraltar, och inte en repa på bilen, men det är hemma på gården en gren i en häck stack hål på "äggskalet" baktiil och det blev 3000:- i självrisk. Mvh Matts Torebring

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Inte nog med att man blev tvingad till Ullared, väl där, blev det närkontakt med en betongsugga som låg under en snödriva, -18, plasten rök all världens väg. Har lyckats limma ihop det mesta. Gången innan small glasskivan över spisen pga glömd låga :( 1300:-, vad säger man? Det kostar att ligga på topp :)
Thomas

Senast ändrad:
Toppen