Alf & Lisbeth
HBK Medlem
Min sambo och jag åkte till Elmia Husvagn o Husbil förra året för att ev. byta husbil.
Vi besökte Frankias, Cartagos, Burstners m.fl. montrar, och fick mellanpriser mot nya bilar.
Hos alla fick vi frågan var vi bodde, och blev hänvisade till den försäljare som fanns närmast vår bostadsort.
Sedan kom vi till Kabe och Adrias monter, där vi träffade en säljare , på hans namnbricka stod bara hans namn och Adria - Kabe inte vilket företag han representerade.
På frågan om säljare nära våran bostadsort, svarar han att det inte spelar någon roll för här arbetar vi alla tillsammans och service och garantiarbeten kan man göra hos vilken Adriaförsäljare som helst.
Han ville ha 20 000 :- i handpenning . Eftersom vi inte beställt bil på Elmiamässan tidigare trodde vi att det gick till så.
Vi skrev avtal på en Adria Sonic Supreme 810 med de tillbehör vi ville ha och betalade 20 000:-
i handpenning. Vi förstod då att det var Upplands Bilforum vi skrivit avtal med.
På kvällen gick vi igenom de tillbehör vi beställt med Adrias tillbehörslista och fick det inte att stämma, eftersom flera saker som var noterat som tillbehör inte fanns i tillbehörslistan, eftersom de ingick.
Nästa dag den 12/9 Pratade vi med en annan representant för detta företag , han skrev ett nytt avtal som var mer specificerat.
Dessutom skrev han till ett förbehåll att inbytestest kunde ändra mellanpriset. Detta fick vi se efter att vi skrivit på, och han sa inget om det.
Detta kändes inte bra att, åka 42 mil enkel väg från vår bostad och inte veta var mellanpriset hamnar.
Har sedan fått veta att det bara är Upplands Bilforum som kräver handpenning vid beställning av bil
I Kabe -Adria montern.
När vi kom tillbaka hem, tittade vi in till Fritidscenter i Trollhättan och talade med en säljare, då fick vi reda på att komfortpaket 1 bjuder Adria på vid beställning på mässan, detta blev vi ej upplysta om, utan vi valde
komfortpaket 2 som kostar 29 200:- vilket vi naturligtsvis inte gjort om vi vetat att paket 1 ingick.
Dessutom ville dom ha min bil redan då på hösten för att sälja den innan den nya levererades, den 1 Maj
Allt detta tillsammans gör att vi kände oss fel behandlade av Upplands Bilforum.
Så när Fritidcenter frågade om vi ville att de skulle överta beställningen, tackade vi ja.
Vi fick bilen 30 juni. (2 mån försenad) Vi är mycket nöjda med den och Fritidscenter i Trollhättan.
Vi besökte Frankias, Cartagos, Burstners m.fl. montrar, och fick mellanpriser mot nya bilar.
Hos alla fick vi frågan var vi bodde, och blev hänvisade till den försäljare som fanns närmast vår bostadsort.
Sedan kom vi till Kabe och Adrias monter, där vi träffade en säljare , på hans namnbricka stod bara hans namn och Adria - Kabe inte vilket företag han representerade.
På frågan om säljare nära våran bostadsort, svarar han att det inte spelar någon roll för här arbetar vi alla tillsammans och service och garantiarbeten kan man göra hos vilken Adriaförsäljare som helst.
Han ville ha 20 000 :- i handpenning . Eftersom vi inte beställt bil på Elmiamässan tidigare trodde vi att det gick till så.
Vi skrev avtal på en Adria Sonic Supreme 810 med de tillbehör vi ville ha och betalade 20 000:-
i handpenning. Vi förstod då att det var Upplands Bilforum vi skrivit avtal med.
På kvällen gick vi igenom de tillbehör vi beställt med Adrias tillbehörslista och fick det inte att stämma, eftersom flera saker som var noterat som tillbehör inte fanns i tillbehörslistan, eftersom de ingick.
Nästa dag den 12/9 Pratade vi med en annan representant för detta företag , han skrev ett nytt avtal som var mer specificerat.
Dessutom skrev han till ett förbehåll att inbytestest kunde ändra mellanpriset. Detta fick vi se efter att vi skrivit på, och han sa inget om det.
Detta kändes inte bra att, åka 42 mil enkel väg från vår bostad och inte veta var mellanpriset hamnar.
Har sedan fått veta att det bara är Upplands Bilforum som kräver handpenning vid beställning av bil
I Kabe -Adria montern.
När vi kom tillbaka hem, tittade vi in till Fritidscenter i Trollhättan och talade med en säljare, då fick vi reda på att komfortpaket 1 bjuder Adria på vid beställning på mässan, detta blev vi ej upplysta om, utan vi valde
komfortpaket 2 som kostar 29 200:- vilket vi naturligtsvis inte gjort om vi vetat att paket 1 ingick.
Dessutom ville dom ha min bil redan då på hösten för att sälja den innan den nya levererades, den 1 Maj
Allt detta tillsammans gör att vi kände oss fel behandlade av Upplands Bilforum.
Så när Fritidcenter frågade om vi ville att de skulle överta beställningen, tackade vi ja.
Vi fick bilen 30 juni. (2 mån försenad) Vi är mycket nöjda med den och Fritidscenter i Trollhättan.