• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Så gjorde vi med grillen

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025
Vi är ägare till en Weber-grill, funkar bra. Men jag blev tött på att ligga på fyraben och grilla. Så här löste vi det.
Svetsade en ram med fyra rörstumpar i hörnen, skruvad fast denna i bottnen på grillen. Sen var det bara att såga till 4 ben på vardera 60 cm. Nu blev det roligare att grilla plus att vi inte riskerar att sätta eld på underlaget.

Bilagor

• 100_1824.JPG
    100_1824.JPG
    4,2 MB · Visningar: 2
  • 100_1825.JPG
    100_1825.JPG
    4,3 MB · Visningar: 4

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Så gjorde vi med grillen

Gjorde og en løsning for samme type grill, En låda som grillen kunne lagres i laget av 12 mm plywood. Botnen montert omlag 1 cm opp i lådan slik at det ble kanter når lådan ble satt upp och ner. På undersiden av botnen limte jeg på en 3 mm aluplate med smeltelim - lådan ble et perfekt bord for grillen. Aluplaten dekket ikke hel botnen, den passet utmerket mellom trådbena på grillen slik at den ble stående omlag 10 cm over botnen. Strålevarmen fra grillen klarte ikke å smelte limet.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Sv: Så gjorde vi med grillen

Vi brukar ställa Webergrillen på en stol/pall eller ett bord.

Toppen