• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Så gick ett år............

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Så gick ett år ifrån vår tid och kommer aldrig åter. Vemodigt ? Ja kanske.....

God fortsättning mina vänner på detta hittills helt oskuldsfulla nya år.

Njuter av friheten i Murjek just nu ca 20 grader ute och klart väder men lite för kallt för skoteräventyr.
Hälsningar
Marita - Bror

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    140,2 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Så gick ett år............

Gott Nytt År Bror.
Jag förstår om du känner friheten i Murjek men synd att du inte får prova skoterföret, men den tiden kommer också.
Själv är vi i Spanien har varit här sen oktober och stannar till slutet av Febr.för sen ska de köras skoter.Just nu kör vi runt är för tillfället i Almeria har varit till Granada där vi campade på 1100 meters höjd och kunde filma Sierra Nevada som var snötäckt.
God Fortsättning
Mary-Alf

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Tack Alf,
kan inte förneka att jag är lite avis på detta med ett varmt och gott Spanien.
Välkommen hem - så småning om - till snöskotern och allt vad det innebär med snöskottning mm,
Här i Murjek är det just nu 16 grader minus och vi har att vänta en del snö i natt eller i morgon, vilket kan behövas då det bara är ca 40 cm just nu.
Detta att vistas i Metropolen Murjek är underbart, det står för frihet, tystnad och självläkning
Tillönskas dig och de dina en god fortsättning på det nya året. Hoppas vi ses vid tillfälle.
Hälsningar Bror

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

...jag har en kompis som hade en avlägsen släkting som var fiskare i Åhus. Han vann pengar på lotteri och skulle för första gången i sitt liv resa landvägen. Han skulle se Norrland och bland annat hälsa på släktingar i Murjek. Han kom hem till Åhus igen efter bara några dagar, å när folk fråga honom varför, sa han att han han visst velat se Norrland men vände i Smålands Stenar för det börja se för jäkligt ut!? Nån närmre förklaring kom aldrig! :)

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Ja du Bror visst har ett år gott. Å mycket har du hunnit på er bil.

God fortsättning på dig och hoppas du fortsätter med dina berättelser o bilder.

Vem vet, kanske hinner jag med ett besök. Jobbar fortfarande kvar i området Solletuna.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej Håkan,
de är inte lätt att veta var alla smultronställen finns.
Murjek är en avfolkningsbygd i Norrbotten där vi är lyckliga att ha ett litet paradis i form av min bättre hälfts föräldrahem.
Murjek ligger efter stambanan mellen Luleå och Narvik och är den hållplats man hoppar av på om man vill till ;ex Kvickjokk.
Det är inte så många fast boende här men de som finns är verkliga grannar, ser till att det är snöröjt mm verkliga vänner
Man kan ju undra varför man åker till en plats som denna men bättre finns inte om man komma från storstan med dess stoj och oväsen. Här finns allt man kan önska i form av lugn ro och frid. Här finns oändliga vidder att utforska per skoter eller per fot. Gillar man vidder och tystnad så finns inget bättre än Murjek
Hälsningar Bror

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Alla behöver vi vår tillflyktsort. En del reser som ni och en del drar ut med husbilen.

Just nu sitter jag i husbilen som står i vår skyddade carport och tar en wirre och surfar på klubbens sida.

Snart vankas det kräftor när yngsta dottern kommer. Som en viss person sägen: Muuums!

Toppen