• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Så de kan bli

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Jaa tanken var ju komma iväg söderut från Malmö nu på lördag den 24 sep. men så blev det inte.

Började i söndags med en däst och konstig känsla i magen, tänkte inte så mycket på det då men natten till måndagen började smärtorna. Sov inte mycket den natten. På måndagen tilltog smärtorna och jag "Kjell" tog mig till vårdcentralen och efter tre timmar där kunde en läkare bara konstatera han inte visste var detta berodde på.

Läkaren gav en remiss till akuten i Lund och jag fick transport med en sjukbil. Väl framme där vid 16-tiden tog det ytterligare ett antal timmar innan prover och allt annat var klart. På natten vid 3-tiden fick jag kontrastvätska och sedan en skiftröntgen. Efter ytterligare väntan nästan hela tisdagen med svåra smärtor och bedövade av morfin hade det konstaterats en rejält inflammerad blindtarm. Usch!

På operationsbordet vid 17-tiden, blev sövd och vaknade upp vid 21-tiden, operationen hade varit svår och de hade fått göra två titthål och ett rejält snitt i buken. Fått bort den inflammerade blindtarmen och även hittat ett navelbråck som de också tog när ändå buken var öppen.

Har nu fått komma hem till vår husbilsbostad hos sonen i Höör och de värst smärtorna är över. Ska ta styngen på fredag om en vecka och får sen åka nästa lördag en vecka försenade.

Tur inte detta hände när vi startat vår tripp till Portugalien!

Ha de Britt & Kjell

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Så de kan bli

Navelbråck fick jag för ett år sedan, inte roligt.

Tur att dom fixade det samtidigt

Jag hade vansinnigt ont när jag fick mitt navelbråck.

Skönt att du fick allt fixat innan resan!

Krya på dig och hoppas att allt läker bra.:)

Ha det nu gott och ta det lugnt!

R

Resenären

Guest

Se det som att du haft en jäkla tur, att det hände innan ni kom iväg. Egentligen borde alla husbilsåkare som åker söderut på vintern ta bort blindtarmen, precis som forna sjömän gjorde innan de åkte iväg halvårs och årsvis!
Min angrep mig i en liten öppen båt mellan Göteborg och Marstrand. Sen fick jag vänta även vid färjan som fanns mellan instön och fastlandet. När jag äntligen kom under kniven så tog det en timme istället för normalt 20 min operation för den jäkeln hade vridit sig till baksidan av tarmen på grund av kraftig inflamation.

Vad gör en vecka mer eller mindre för oss "passionärer" :)

Svend

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Tråkigt att höra om din operation - men krya på dig. Hoppas att du snart är så bra att ni kan åka till Portugallien.

O

Oskar-543

Guest

Hej Kjell
Vi i Diö önsker dig god bedring og håber at vi ses i Portugal
vi regner med at köre först i November så bliver det 10 År
Det var da godt når nu det skulde väre at det skete inden i kom i vej
men rigtig god bedring med dig Du hilser fra os

Ruth Erik & Oskar:D

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Se det som att du haft en jäkla tur, att det hände innan ni kom iväg. Egentligen borde alla husbilsåkare som åker söderut på vintern ta bort blindtarmen, precis som forna sjömän gjorde innan de åkte iväg halvårs och årsvis!
Min angrep mig i en liten öppen båt mellan Göteborg och Marstrand. Sen fick jag vänta även vid färjan som fanns mellan instön och fastlandet. När jag äntligen kom under kniven så tog det en timme istället för normalt 20 min operation för den jäkeln hade vridit sig till baksidan av tarmen på grund av kraftig inflamation.

Vad gör en vecka mer eller mindre för oss "passionärer" :)

Svend
Skulle det nu vara så farligt att få blindtarmen borttagen på ett sjukhus i Portugal eller Spanien????
Vore kul att höra från ngn som vet!/har erfarenhet!
-Är nyfiken pga vi själva tänker åka lite senare i år.
Lasse W

R

Resenären

Guest

Skulle tro att det går bra att ta bort blindtarmen även i Spanien och Portugal.
Personligen föredrar jag att kunna tala med och förstå sjukhuspersonalen, men du kanske talar bra Spanska och Portugisiska :confused:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!

Drabbades av samma problem under vår resa till Lofoten för ett par år sedan, började får ont i magtrakten vid ett besök vid Saltströmarna, det hela slutade med ambulanstransport till Bodö sjukhus och operation morgonen efter. Inte Purtugal och inga språkproblem då nästan all personal som tog hand om mig var från Sverige.
Det hela slutade väl och jag körde vidare efter ca tre dygn.

Kjelle

Toppen