• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Så blev det av

F

F.d. 18368

Guest
Efter att över ett halvt års tid sökt efter en begagnad husbil som skulle passa för mig och min fru har vi nu slagit till. Vi hade som maxpris 250000 skr och ville gärna ha en havlintegrerad med längsgående säng bak. Så dök det så upp en Mc Louis Lagan 252 årsmodell 2005, så vi slog till. Förre ägaren ser ut att ha skött om den noga för den ser verkligt fin ut. Spännande tider väntar.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Så blev det av

Stort GRATTIS!
Ta väl vara på upplevelsen och glädjen med nya husbilen.
Det är en härlig tid att vara i och njut så länge som möjligt.
Nu har ni alla nya positiva upplevelser med den nya husbilen framför er.
V-backen :wink:

F

F.d. 18368

Guest

Den enda erfarenheten som jag har av husbilsåkande är den vecka i höstas som vi hyrde en fin Adria. Som gamla seglare kände vi igen oss, man seglade (körde) under dagen och sökte natthamn mot kvällen. Helst förtöjde vi i en naturhamn och ibland blev det en gästhamn (campingplats), men endast i nödfall. På morgonen, efter frukosten och en morgonpromenad, så var det bara att släppa förtöjningarna och dra vidare. Nu skall vi segla på landbacken och vi ser verkligen fram emot detta.

Med förhoppning om en fin vår , sommar och höst.

F

F.d. 4927

Guest

Den enda erfarenheten som jag har av husbilsåkande är den vecka i höstas som vi hyrde en fin Adria. Som gamla seglare kände vi igen oss, man seglade (körde) under dagen och sökte natthamn mot kvällen. Helst förtöjde vi i en naturhamn och ibland blev det en gästhamn (campingplats), men endast i nödfall. På morgonen, efter frukosten och en morgonpromenad, så var det bara att släppa förtöjningarna och dra vidare. Nu skall vi segla på landbacken och vi ser verkligen fram emot detta.

Med förhoppning om en fin vår , sommar och höst.
Önskar er lycka till. Har själv seglat en del i fornstora dar, men ur semestersynpunkt har onekligen husbilslivet sina fördelar - du är mer oberoende av vädret under dina seglatser.:)

Lasse

F

F.d. 55306

Guest

Hej Wikstrom (och alla ni andra också, naturligtvis).

Som de f.d. seglare ni är så vet ni väl också om att ni inte behöver släppa kontakten med hamnarna. Det finns många hamnar där man kan övernatta på ett bekvämt och säkert sätt. Grattis, förresten till bilen. Livet med husbil är härligt, så ni har mycket att se fram emot. Det kanske också nu kan vara dags att övergå från intresserad till medlem, eller?
Hur som helst med det, njut av era husbilsturer!

Hälsningar från S-E i E-tuna

F

F.d. 18368

Guest

Hej Wikstrom (och alla ni andra också, naturligtvis).

Som de f.d. seglare ni är så vet ni väl också om att ni inte behöver släppa kontakten med hamnarna. Det finns många hamnar där man kan övernatta på ett bekvämt och säkert sätt. Grattis, förresten till bilen. Livet med husbil är härligt, så ni har mycket att se fram emot. Det kanske också nu kan vara dags att övergå från intresserad till medlem, eller?
Hur som helst med det, njut av era husbilsturer!

Hälsningar från S-E i E-tuna

Ja S-E vi njöt av hamnen vid Stegeborg, Byxelkrok, Mörbylånga, havsutsikt över Vättern från Kinnekulle, hamnen i Askersund, och slutligen Mariefred + att vi låg vid en camping i Växsjö vackert beläget vid en sjö. Under den vecka vi hade hyrbilen så drogs vi obönhörligen mot vatten. Vi märkte att vi inte var ensamma att söka upp hamnar för övernattning. Oftast hade vi sällskap av 4 - 5 husbilar. Trevligt folk förresten, dessa husbilsåkare. Jag kommer att ansöka om medlemskap i klubben och får hoppas att jag blir antagen.

Mvh Wikstrom

Mattssons

FD HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021

Ja S-E vi njöt av hamnen vid Stegeborg, Byxelkrok, Mörbylånga, havsutsikt över Vättern från Kinnekulle, hamnen i Askersund, och slutligen Mariefred + att vi låg vid en camping i Växsjö vackert beläget vid en sjö. Under den vecka vi hade hyrbilen så drogs vi obönhörligen mot vatten. Vi märkte att vi inte var ensamma att söka upp hamnar för övernattning. Oftast hade vi sällskap av 4 - 5 husbilar. Trevligt folk förresten, dessa husbilsåkare. Jag kommer att ansöka om medlemskap i klubben och får hoppas att jag blir antagen.

Mvh Wikstrom

Lycka till med husbilen!
Låter som en trevlig resa det där!

Vi har tittat på husbilar sen i somras, varit på mässa till Kista och sett nya bilar och prenumererar på Husbilen och försöker läsa oss till vad som skulle passa och om det skulle passa och vi blir inte så mycket klokare.. Hur stor, vilken modell.. :wub:
Man borde kanske hyra en först, för att pröva hur det är?
Vi har sommarstuga, men det känns ibland att man är lite isolerad där..
Men de flesta verkar ju bli "sålda" som köper husbil...

Ha det! Mattsson

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Efter att över ett halvt års tid sökt efter en begagnad husbil som skulle passa för mig och min fru har vi nu slagit till. Vi hade som maxpris 250000 skr och ville gärna ha en havlintegrerad med längsgående säng bak. Så dök det så upp en Mc Louis Lagan 252 årsmodell 2005, så vi slog till. Förre ägaren ser ut att ha skött om den noga för den ser verkligt fin ut. Spännande tider väntar.
Stort GRATTIS och lycka till med nya husbilen.
MVH Gunilla

Toppen