Sv: Så börjar min arbetsdag
Farbror Claes!
Jag blev faktiskt beskylld för att ha bläckfiskarmar en gång i tiden, men det vår många år sedan. Jag har faktiskt bara två armar och tio fingrar!
Det vet du väl att det är modernt att anamma sina kvinnliga sidor, men min s.k. arbetsplats är lika ofta en lekplats nuförtiden. Tidigare sysslade jag med att handla med indexoptioner och då måste man vara sekunduppdaterad hela tiden på olika webplatser. Numera tar jag det lugnare, men grejerna står kvar.
OK, "På spåret" kräver också att man kan kolla många sidor samtidigt, t.ex. Google och Google Earth. Det var ju faktiskt du som drog igång den tråden och jag har haft mycket roligt där, så det skall du ha en eloge för! Förvånar det mig dock att du själv så sällan syns där numera!
Jag har inte någon på min kompislista! Först vill jag se personerna "in flagrante", så därför har jag bestämt mig för att delta i någon träff framdeles. Där kanske mina kvinnliga sidor kommer fram: blyg som en viol, ett bräckligt käril, ett rö för vinden, ein Mädchen für Alles! Dagens kvinnor tycker väl knappast om dom beteckningarna! Vad har inte kvinnans frigörelse ställt till med! Begreppet "kvinnoförtryck" håller ju på att få en helt annan innebörd, nämligen kvinnans förtryck av mannen! (Skojar bara)!
Ja, ja, det skulle vara kul att träffa dig någon gång, kanske på någon träff. Jag funderar på att ta mig tilll Älghult den tjugonde dennes (tror jag det är), men jag ska in på en besvärlig undersökning (inte sinnes-) den artonde, så jag vet inte vad det blir av det hela.
Hjärtliga hälsningar från din fan Jappe!