• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Säsongsslut

F

F.d. 52943

Guest
Nu har vi ställt in husbilen för vintern.
Det blev inte så mycket tid i hbn i år. 18 nätter och 525 mil.
Snittförbrukning enligt bilens vägmätare och tankade liter 0,975 l/mil. Snittpris 12,36 kr/liter (tankat i sverige + en tankning i tyskland).

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2025
Sv: Säsongsslut

Har inte ställt av bilen än. Två resor återstår. Har 72 nätter hittills och 1200 mil. Snittförbrukning 0,92 l/mil. Hyfsat tycker jag för 4,25-tonsbil. Ställer in bilen för vintern den 30 oktober. Se'n blir det lång väntan.....!

F

F.d. 53012

Guest

29 nätter allt perfekt inga problem med bilen under säsongen. (ställdes av i kväll 8/10 förbereds för vinterförvaring i morgon Jula täcke bl a))Var på Öland och sade adjö till flyttfåglarna. reagerade över så lite bilar som var på rull inte en kotte på ställplatsen i Borgholm konstigt med alla vinterutrustade fordon det är som bäst på hösten med lite trängsel. Hej och adjö snart är det kanske snö.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Får lite ångest av tanken att ställa av. Det finns ju många tillfällen till utflykter och det är inte lika trångt. Tyvärr så mörknar det tidigare, och man kan inte röra sig utanför husbilen lika lätt. But so what, det går ju att krypa in och mysa. Hälsningar Göran Hellman :)

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

Idag 9/10 är det ett år sedan vi startade vår Spanienresa som varade i drygt tre månader. Ingen Spanienresa i år, men nästa höst bär det iväg igen.
Nu håller vi på att vinterförbereda bilen för inomhusförvaring hos BiÖ dit den körs nästa vecka.
I april hämtas den nyservade pärlan ut igen för säsongen 2016-2017.
Visst är det lite vemodigt... men Göteborg har ett rikt utbud av nöjes/kultur aktiviteter att roa sig med i väntan på nästa husbilssäsong.

Bifogar en bild från Peniscola, camping Los Pinos , på resan ner till Benidorm förra hösten.

Bilagor

• 015.JPG
    015.JPG
    1,9 MB · Visningar: 7

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Om det vore så illa att vi hade salt på vägarna i Jämtland så skulle nog jag också ställa av. Men så är det inte så snart börjar årets verkliga högsäsong!
På sommaren brukar jag däremot oftast ställa av någon månad, då vill jag helst stanna hemma vid älven.

aake

annette.bengt

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2026

Ställa av? nej tack
snart är det dags att lägga på vintersulorna.
sedan väntar en underbar säsong med julmarknader både i Sverige
och i Tyskland samt att vi klämmer nog in ett julbord i goda vänners
lag, här hemma.
oavsett vilket har en skön vinter så ses vi säkert under nästa år.
Annette. Bengt
:spinny:

F

F.d. 52945

Guest

För dyrt att ställ av, dessutom väntar en trevlig vintersässong och förhoppningsvis trevliga fotomotiv och som någon sade trevligt julbord någonstans. Jag har rostskyddsbehandlat vår husbil och är inte rädd för saltet..gäller även att tvätta å vårda dyrgripen på alla sätt å vis
Mvh
ArTii

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Ha nu en bra övervintring Roland & Viola! En sak är säker och det är att efter vintern kommer alltid vår! För egen del så är det slut med "övervintringar" hemma i Gbg, nu börjar det roliga med vinterplanering, kommande milen söderut och längtan till nya äventyr "på äldre da'r". Er tid kommer, var så säker... : ) Den allra 1:a HB-sommaren resulterade i ca 900 mil/under ca 3 månader, 0,85l/milen och snittpris på diesel kring 13.00 NOK.

TIPS: tanka gärna söndag kväll, alt. måndag morgon innan 11:00 när ni är i Norge. Då kan man klara sig t.o.m. under 11 NOK/liter (uno-x)!

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Sista turen för i år! Sista natten på Båstad Campings ställplats och det har varit en underbar helg, vem kunde tänka sig att det skulle kunna gå att sitta ute Och äta lunch i strålande solsken! Mvh Birgittha och Mats

Toppen