• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sängvikt

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!

Är det någon som vet vad det är för vikter som gäller på sängen ovanför framstolarna på en integrerad?

Vi har en Dethleffs I6871 och har inte en aning om vad som är maxvikt på den bädden.

Mvh
Pelle

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Sv: Sängvikt

Jag skulle också vilja veta om det finns en maxvikt för denna säng. Jag har en Dethleffs I6611 så sängen i den bilen torde vara identisk med Pelle&Lenas. Dock har en person som vägde ca 140 kg sovit en natt i denna säng och det gick bra, men det kan ju ha varit ren tur.

Johan K.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Sängvikt

Det er inget felles svar på denne frågan. Har sett spec varierende fra 150 kg til over 300 kg. Med den høyeste grensen skulle det ikke bli problemer - det var ikke plass til 2 stk 150 kg personer i den sengen!

Svært mange fabrikker oppgir en maksvekt på disse sengene på 200 til 250 kg.

Toppen