• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sängutrustning

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Monterat som standard i min bil. Ovanpå ligger ca 20cm skummadrass så jag är inte säker på att jag skulle känna så stor skillnad om Froli-systemet inte fanns där. Det bidrar i alla fall till en luftspalt under madrassen som gör att det blir torrt där.

MVH
Hans
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Det ger mycket bra komfort och är sängbotten tät ger det bra ventilation av madrassen
Rekomenderas
 

Nils o Gunnel

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
22109
Medlemskap
2024
Byggde om förra vintern från ribbotten till Froli Star. Har en bra kallskummadrass och trots det blev komforten bättre. Med Froli blir det mer som resårmadrass.
Har skickat meddelande till dig.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
På vår første Flair var orginal madrass for dårlig, fikk laget en resår madrass i Sverige. Ble noe bedre, men selv den ble bedre ovenpå en tidlig Froli bunn. Neste Flair kom med Froli som standard og en 10 cm skummadrass - klart bedre enn den eldre - selv om madrassen er vesentlig tynnere enn den spesialproduserte.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Lite OT, men efter många experiment la vi in sådana madrasser:
Pocketresårmadrass
Den lade jag direkt på sängbotten, tog bort det värdelösa bäddsystemet som var originalmonterat.

Det gick utmärkt att kapa Ikea madrassen i hörnen för vår dubbesäng med skurna hörn. (se bild nedan)
Öppnade madrassen och tog bor nödvändigt antal "Pockets".

1615906810113.png
 
Toppen