• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sängplatser över framsätena

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Har i dag den alkovbil som jag tycker är alldeles för vindkänslig. Dessutom så har den typen av kaross ett stort luftmotstånd och drar onödigt med bränsle.
Jag skulle vilja ha en bil med sängplatser över framsätena och dessutom våningssängar bak. "Varför detta"? Jo jag snarkar så f-b så att det vore bra om vi hade "separata"sovrum"
Tacksamm för tips:msn_wink:

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Sängplatser över framsätena

Var nog lite trött när jag skrev inlägget!
Vad jag menar är en hel- el. halvintegrerad bil med nedfällbara sängplatser.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag vet inte vad det får kosta eller hur ny du är ute efter. Men här har du en helintegrerad modell som ger dig följande:

Nedfällbar säng fram
Säng på tvären bak
Garage (om du fäller upp den nedre sängen)
Vinkelkök
Separat dusch och toa
Dubbelgolv
Alko-chassie
Stor sittgrupp
Vändbara framstolarna

ed Suchergebnisse: Wohnmobile bei mobile.de

Vi har haft 2 sådana men med alkov. Varit mycket nöjda med utrymme o komfort. Med Alko-chassie (bredspår och lågbyggt) så har jag inte upplevt dom som särskilt vindkänsliga trots alkoven

F

F.d. 2621

Guest

Skaffa en s k CPAP-utrustning för din snarkning, som även kan drivas med 12 V uppe i din bekväma alkovsäng eller i en säng i andra änden av bilen! Så gjorde jag och gör som trivs förträffligt med vår härliga alkovbil.

Toppen