• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säljaren ringer och säger att nya bilen är klar, men

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Transportstyrelsen inte fixat registrering ännu!
Hur lång tid brukar det ta?
Behöver man skyltar? Vad händer om man bara har en lapp med ett regnummer i framrutan?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är ingen skillnad på att registrera ett fabriksnytt fordon mot att att registrera ett begagnat som importerats eftersom processen för detta är densamma. Det tog 3 dagar så låg skyltarna hemma på bordet. Det är nog inte Tranportstyrelen som är orsaken utan säljaren som inte beställt registrering i tid.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag råkade ut för samma sak,körde utan skylt en vecka,kanske inte att rekommendera.
Gör en enkel skylt av kartong.
I mitt fall levererades skyltarna till fel försäljareställe.
 
W

Weckman

Guest
Kolla bara vem bilen står på när du kör den.. Grönplåt gäller endast företagets registrerade bilar och brukar ha en enorm självrisk.. Är bilen reggad på dig och du kör på företagets grönplåt blir det surt.. Vi har grönplåtar på företaget och är väldigt försiktiga med att transportera fordon och lånar inte ut dessa..

ex: 1 endast fordon som står skrivna på firman som skylten är reggad på får använda skylten

ex: 2 får endast användas mellan 06 & 18 på vardagar.
INTE på helger, förutom då vid provkörningar på bilfirmor som
har öppet på.

Men kolla gärna med ditt försäkringsbolag och förklara vad som hänt, är dom trevliga så lägger dom en notering och villkoren gäller som vanligt...
 
Toppen