• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälja sin husbil

Bedoria

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28720
Medlemskap
2024
Hej
Minförsta husbil och upptäckt att knaus sportlevel 500 l är inte bästa lösningen för pensionär med att lyfta upp och ner en Shih tzu ( hund) varje natt ... utan behöver långbädd ....tips om hur man ska sälja sin pärla? Tacksam mot tips blocket händer ingenting.... trodde att en unik 5 m lång husbil med alla faciliteter skulle ta skruv
Annicka
 
F

F.d. 4220

Guest
Jag sålde min bil på en dag på Blocket.
Fast det var i juni och jag hade satt ner priset så att det var billigare än på en firma.

Men det vanligaste felet är nog att man sätter ett för högt pris. Den sjunker mer än man tror i pris.

Kolla om du hittar motsvarande bil i annonser som firmor har ute, både i Sverige och Tyskland (mobile.de).
Räkna sedan med att firmor prutar ner de priserna rejält, beroende på utgångspris...

Du kan också kolla vad en firma erbjuder er i inbyte och så lägger du på en slant på det priset i din blocket annons.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
När vi sålde vår husvagn (innan husbilsköpet) försökte vi först med Blocket.
Helt dött trots ett vettigt pris. Man drunknar bland alla andra annonser...
Sedan provade vi med FB-gruppen "Husvagnar och husbilar köp byt och sälj".
Den blev såld på 2 dagar till det pris vi begärde
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Det kanske kan vara värt att höra med någon förmedlingsfirma, det finns ett flertal men jag nämner ingen vid namn.
 
Toppen